Turizm tedarik zinciri yönetiminde alıcı tedarikçi ilişkileri: Kapadokya bölgesi konaklama işletmelerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün hızla gelişen sektörlerinden biri olan turizm, küresel çevrede yaşanan ekonomik, sosyal ve siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden biri haline gelmiştir. Küresel rekabetle birlikte diğer sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de işletmeler artık bireysel becerileriyle rekabet edememekte, içinde bulundukları tedarik zincirinin bütünüyle rekabet etmek zorunda kalmaktadırlar. İmalat sektöründe tedarik zincirleri ve zincirdeki alıcı-tedarikçi ilişkisi yoğun bir şekilde çalışılmışken hizmet sektörünün bir parçası olan turizm sektöründe çalışmalar oldukça kısıtlıdır. Literatürdeki bu boşluktan yola çıkarak tasarlanan çalışmada, turizm sektörünün önemli bir parçası olan konaklama işletmelerinin turizm tedarik zinciri yönetimi kapsamındaki alıcı?tedarikçi ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda konaklama işletmelerinin alıcı-tedarikçi ilişkisine verdikleri önem düzeyi ve alıcı-tedarikçi ilişkilerinin konaklama işletmelerinin hangi özelliklerine göre farklılaştığı araştırılmıştır.Araştırmanın ana kütlesi, Kapadokya Bölgesi?nde turizm işletme belgesine sahip konaklama işletmeleri olarak belirlenmiştir. Araştırma verileri işletmelerin üst yöneticileri ve/veya satın almadan sorumlu yöneticileriyle yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Araştırma bulguları, Kapadokya Bölgesi?ndeki konaklama işletmelerinde alıcı-tedarikçi ilişkilerinde temel konular için işbirlikçi yaklaşımın oluştuğunu ancak stratejik konular için işbirliği ve bilgi paylaşımını kullanmayan geleneksel yaklaşımın geçerli olduğunu göstermiştir. İşbirlikçi yaklaşımın gelişmesinin önündeki en önemli engeller de zincir üyeleri arasındaki karşılıklı güven eksikliği ve bilgi paylaşımının neden olabileceği güvenlik endişesidir. Diğer yandan, konaklama işletmelerinin alıcı-tedarikçi ilişkilerinin sermaye yapısı, otel türü, çalışan sayısı ve özel bir satın alma departmanına sahip olma açısından farklılık göstermediği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Tedarik Zinciri Yönetimi, Turizm Tedarik Zinciri Yönetimi, Konaklama İşletmeleri, Alıcı-Tedarikçi İlişkileri, Kapadokya Bölgesi. Tourism, which is one of today's fast-growing sectors because of the economic, social and political developments in the global environment, it has become one of the most competitive sectors. With global competition, the businesses in the tourism sector, like the other sectors are no longer able to to compete in individual skills and the have are to compete in the entire respective supply chain. The supply chains in the manufacturing sector and chains in the buyer-supplier relationship been studied intensively, although the studies about tourism sector which is a part of the service sector, is very limited. In this study, which is designed from this gap in the literature, it is aimed to investigate tourist accommodation establishments, which is an important part of the tourism sector, buyer-supplier relationships within the supply chain management. In this context, the importance level which is to given buyer-supplier relationships by accommodation establishments and the buyer-supplier relationships differentiate according to which of the characteristics accommodation establishments are investigated.The universe of the study, is designated as tourist accommodation establishments with a business document in the Cappadocia region. Research data are collected, from top managers of businesses and/or from the managers responsible for buying with face-to-face interviews. The research findings are showed that, there is a collaborative approach in the key issues in buyer-supplier relationships of accommodation establishments in Cappadocia but for strategic issues traditional approach is valid for cooperation and information sharing. The major obstacles to the development of collaborative approach, the lack of mutual trust and information sharing between supply chain members may lead to security concern. On the other it is determined that, the accommodation establishments buyer-supplier relationships show no difference in terms of capital structure, hotel type, number of employees and having a private purchase department. Keywords: Supply Chain Management, Tourism Supply Chain Management, Hotels, Buyer-Supplier Relationship, Cappadocia.
Collections