Katı oksit yakıt pilinde anot mikroyapısının yakıt pili performansına etkisi
dc.contributor.advisor | Mat, Mahmut D. | |
dc.contributor.author | Bakal, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:12:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:12:19Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670499 | |
dc.description.abstract | Yakıt pilleri yüksek enerji dönüşümü verimleri ve düşük emisyonları nedeniyle büyük önem kazanmıştır. Katı oksit yakıt pilleri elektrik enerjisi üretiminin yanısıra yüksek sıcaklığından dolayı koojenerasyon sağlaması ile yeni nesil enerji üreteci olarak çok cazip görülmektedir. Katı oksit yakıt pillerinin verimleri büyük ölçüde anot elektrodunun yapısına ve malzemesine bağlıdır. Bu çalışmada anot gözenekliliği, üretim metodları ve mikroyapının performans üzerinde etkileri araştırılmıştır. Sonuçlar yüksek performans için anodu iki tabakalı ve en az %25 gözenekli olarak imal edilmesi gerektiğini ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | Solid oxide fuel cells received many attentions in recent years due to their high energy conversion efficiencies and low emissions. High exhaust temperatures of SOFC?s allow co-generation which further improves to efficiency of system. The efficiency of SOFC is influenced mainly the microstructure porosity and materials of anode electrode. Results revealed that the anode electrode must be produced in two-layers and minimum porosity should be 25% to have a high performance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Katı oksit yakıt pilinde anot mikroyapısının yakıt pili performansına etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of anode microstructure to fuel cell performance in solid oxide fuel cells | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 346165 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 244987 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |