Show simple item record

dc.contributor.advisorTelman, Nursel
dc.contributor.authorÇinar, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:28Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:28Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664847
dc.description.abstractBu araştırmada lise son sınıfa devam eden bir grup öğrencinin mesleki olgunlukları ve mesleki kararsızlıkları incelenmiştir. Mesleklerini seçmelerine çok az bir zaman kalmasına rağmen, seçimlerini netleştiremeyen gençler, karar aşamasında büyük sıkıntılar yaşamaktadır. Bu aşamada gençlere yapılacak yardımın iki temel yararı olacaktır: Birincisi, bir hedefin belirlenmesi ve meslek seçimine ilişkin kaygının azaltılması ile sınav hazırlıklarına destek olmak. İkincisi yaşamın en önemli kararında doğru seçimi yapmasını sağlamak. Araştırmanın birinci aşamasında İstanbul Ataşehir lisesinde okuyan 237 lise son sınıf öğrencisine Mesleki Olgunluk Ölçeği(Kuzgun ve Bacanlı, 2003) ve Mesleki Karar Envanteri (Çakır, 2003) uygulanmış, mesleki olgunluk ve mesleki kararsızlık düzeyleri ile bazı demografik özellikleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Aynı grubun içinden seçilen 31 öğrencinin 15'i ile haftada bir kez iki saat süren toplam dört oturumluk bir psikodrama grup çalışması yapılmış, diğer 16 öğrenci kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Grup çalışmasının tamamlanmasının ardından 31 öğrenciye her iki ölçek sontest olarak tekrar uygulanmıştır. Öntest ve sontest sonuçları karşılaştırıldığında öğrencilerin mesleki kararsızlık düzeylerinde düşüş, mesleki olgunluk düzeylerinde ise yükselme tespit edilmiştir. Her iki bulgu da parametrik olmayan Wilcoxon Testi ile incelenmiş ve anlamlı bulunmuştur. Çalışmanın sonunda öğrencilerle yapılan birer saatlik görüşmede çalışma ile ilgili değerlendirmeleri bir kayıt cihazı yardımı ile metne geçirilmiştir. Öğrencilerin kendi ifadelerinde de çalışmadan çok yararlandıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Meslek Seçimi, Psikodrama
dc.description.abstractIn this research, final grade students career maturity and career indecision are examined. Although there was a little time to choose their occupation, student?s who couldn?t clarify their choises, are living through a great trouble. At this stage, there will be two main benefits of assisting the young people. First, determination of the aim and with decrease the anxiety on the choise of profession, support the exam preparations. Second, provide them to truest decision in the most important decision of life. At first step, 237 high school students studying in their final year in Istanbul Ataşehir High School, Career Maturity (Kuzgun ve Bacanlı, 2003) and scale of Career Decision (Çakır, 2003) has been applied, the level of Career Maturity and Career Indecision, associated with some emographical characteristics. A pyschodrama groupwork have been applied in four sessions, longing two hours to the 15 of 31 students chosen in the same group, other 16 students were in the same control group. After the completion of groupwork, both two scale applied to the students again as post-test. When the results of pre-test and post-test compared, students?s vocational indecision level declined and Profesional Maturity level increased. Both of these findings have examined with the nonparametric Wilcoxon Test and found meaningful. At the end of the research the one hour meeting with students, their assesments has been written in the text with the help of a recording device. As student?s own statements prove, they have been benefit from this work.Keywords: Selecting a Profession, Psychodramaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise son sınıf öğrencilerinin meslek seçimi kararlarında benlik algısının önemi
dc.title.alternativeThe decision of an occupational preference how importance for student's self-esteem who is in the final year of lisee
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmVocational choice
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmPsychodrama
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid398469
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296663
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineEndüstri ve Örgüt Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess