Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorSarikaya, Evren
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:22Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:22Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664799
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim öğretmenlerinin, örgütsel bağlılıklarının (duygusal bağlılık, devam bağlılığı, normatif bağlılık), performanslarına etkisini saptamaktır. Bu araştırmada; öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin, performanslarına ne kadar etki ettiği araştırılmış, öğretmenlerin performanslarını düzeylerinin de artacağına inanılarak, ?İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile performansları arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?? sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma, betimsel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelindedir.Araştırmanın evrenini, 2010? 2011 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Anadolu yakasındaki resmi ve özel ilköğretim okulları oluşturmuştur. Bu kapsamda 2010-2011 eğitim öğretim yılında Kadıköy İlçesinden 9, Kartal İlçesinden 8 ve Maltepe İlçesinde 7 olmak üzere, 24 ilköğretim okulunda görev yapan 170 öğretmen ve 60 yönetici ile çalışılmış olup, evrendeki tüm okullara ulaşılmıştır.Araştırmada iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan biri ?Örgütsel Bağlılık Ölçeği? diğeri ise ?Öğretmen Performans Değerlendirme Ölçeği?dir. Örgütsel Bağlılık Ölçeği 18, Öğretmen Performans Değerlendirme Ölçeği ise 23 maddeden oluşmaktadır. Yapılan analizlerde öğretmenlerin örgütsel bağlılığın cinsiyet, medeni durum, görev yaptıkları okul türü ve mesleki kıdemlerine göre aralarındaki ilişki incelenmiş ve sonuçlar paylaşılmıştır. Araştırmada aynı zamanda örgütsel bağlılık ile performans arasındaki ilişkiye bakılmış, yapılan istatistiksel analizler sonucunda şu bulgular elde edilmiştir:1- Duygusal bağlılık düzeyleri yüksek olan öğretmenlerin, performansları da yöneticileri tarafından yüksek olarak değerlendirildiği bulunmuştur.2- Devam bağlılık düzeyi yüksek olan öğretmenlerin, performansları da yöneticileri tarafından yüksek olarak değerlendirildiği bulunmuştur.3- Normatif bağlılık düzeyi yüksek olan öğretmenlerin, performansları da yöneticileri tarafından yüksek olarak değerlendirildiği bulunmuştur.4- Örgütsel bağlılık algı düzeyi yüksek olan öğretmenlerin, performans düzeylerinin de yüksek olduğu bulunmuştur.Araştırmada elde edilen bulgulara göre araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Bağlılık, Performans değerlendirme, İlköğretim, Öğretmen
dc.description.abstractThe intension of this study is to determine effects on perfomace of the lecturer due to organizational commitmment . ( eg Emotional commitment; Continuity ;Normative commitment) . In this research lecturers performance outcome versus lecturers commitment level to the organization been studied. The study is connection hatch model belonging to family of decriptive hatching models.The heap of the study covers private and govenmantal primary schools on the Asian side of İstanbul during 2010 -2011 educational period. There was an interaction of total 230 attendees whom 170 of them were lecturers an 60 remaining were top managers covering 24 primary schools which nine were in Kadiköy district; and eight from Kartal district and remaining seven from Maltepe district .During the study two data collecting devices been used. One of the toolls used is `? Organizational Commitment Criteria? and the second one is `? Lecturer Performance Evaluation Criteria `?Organizational Commitment Criteria consists of 18 items and Lecturer Performance Evaluation Criteria consits of 23 items.During the study Lecturers committment( dedication) versus performance outcome has been evaluated and shared by the corelation of school type they are working in, gender and marital status.Follwing statistcial outcome has been observed and shared1-Managers stated high performance outcome for the attendee lecturers with high emotional commitment ( dedication).2-Managers also stated high performance outcome for the atendee lectures with high attendace commitment ( devotion ).3-Managers also stated high performance outcome for the atendee lectures with high normative commitment ( devotion ).4-Lecturers with high sense of Organizational commitment been observed with a higher performance outcome.We advised accordingly to the researchers in the light of the study results ( outcome) .Key Words: Organizational Commitment ,Performance Evaluation, Primary School, Lectureren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ve performansları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeCorelation between primary school lecturers perfenmance versus organizational commitment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.identifier.yokid416171
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296635
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess