Gender politics in the poetry of eavan Boland and Paul Durcan
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde İrlanda'ya özgü birçok toplumsal ve kültürel bağlamlarla temas halinde olan (İrlanda mitleri, Büyük Kıtlık, Boşanma Referandumu, kürtaj, basmakalıp İrlanda kadını vb.), İrlandalı şairlerden Eavan Boland ve Paul Durcan'ın yaratıcı stilleriyle eserlerinde İrlanda'daki toplumsal ve edebi geleneğe dair cinsiyet politikasını nasıl betimledikleri tartışılmaktadır. Bu bağlamda tezin giriş bölümünde İrlanda'da, erkek-egemen milliyetçiliğin ve Katolik inancının İrlanda kadınını sembolik, ikincil ve bastırılmış bir pozisyona itmesi ve bu geleneksel cinsiyet politikasının İrlanda şiirindeki kadın imgesini nasıl etkilediği ele alınmıştır. Buradan yola çıkarak, birinci bölümde Boland'ın seçili şiirlerinde İrlandalı kadının şiirdeki yerinin nasıl düzenlendiği ve Boland'ın kadınların bastırılmış sesleri için İrlanda şiirinde nasıl bir alan yarattığı feminist eleştiri çerçevesinde detaylıca incelenmiştir. Cixous ve Irigaray gibi Fransız feministlerin söylemlerinden yola çıkarak, Boland'ın erkek-egemen İrlanda şiirine `kadın şair` kavramını nasıl kabul ettirdiği ve şiirlerdeki `İrlanda kadını` imgesini nasıl değiştirdiği tartışılmıştır. Tezin ikinci bölümünde ise cinsiyet politikasına dair şiirsel tartışmaları Kilise ve evlilik gibi müesseselere yansıtmaktan keyif alan Durcan'ın hicivsel şiirleri Bakhtin'in karnaval ve grotesk imgesi bağlamında tartışılmış ve bu şiirlerde Durcan'ın cinsiyet rollerini tersine çevirmesi, özellikle de evlilik bağlamında, incelenmiştir. Buna ek olarak, Durcan'ın anne-babasından ve kendi başarısız evliliğinden bahsettiği otobiyografik şiirlerinde nasıl ataerkil cinsiyet rollerine karşı çıktığı sunulmaktadır. Eavan Boland ve Paul Durcan'ın seçilen şiirlerinin feminist eleştiri ve Bakhtin'in karnavalı ekseninde incelenmesi, bu şairlerin heteronormatif cinsiyet politikasına ve 1970lerden itibaren erkek-merkezli İrlanda şiirine karşı sundukları bağlamsal ve biçimsel eleştiriyi ortaya koymaktadır. This study examines how Eavan Boland and Paul Durcan, through their inventive styles, discuss gender politics regarding Irish social and literary tradition in their works by touching on numerous national topics (the Irish myths, the Famine, the Divorce Referendum, abortion, stereotyped Irish womanhood etc.). Within this context, the Introduction argues that the male-dominated patriotism and Catholicism had already located Irish women into a symbolic, secondary, and repressed position, and it further discusses in what ways the notion of womanhood in Irish poetry was influenced by such traditionally established gender politics. Within the framework of feminist criticism, the first chapter examines in a detailed way how Boland, in her selected poems, rearranged Irish women's position in poetry, and how she created enough space for the silent voices of Irish women within the canon. Drawing on the views of French feminists such as Cixous and Irigaray, the first chapter discusses the ways in which Boland made the androcentric poetic convention accept the notion of `woman poet`, and how she subverted the stereotyped `Irish womanhood` in poetry. In the second chapter, the distinctive burlesque poems of Durcan, who enjoys projecting gender discussions into such institutions as marriage and Church, are examined in accordance with Bakhtin's theory of carnivalesque and grotesque, and Durcan's reversal of gender roles is discussed in relation to marriage. Besides, the chapter explores to what extent Durcan goes against the predetermined gender roles in his autobiographical poems where he alludes to his own parents and his failed marriage. The detailed examination of Boland and Durcan's poetry within the light of feminist criticism and Bakhtin's carnivalesque reveals the poets' contextual and stylistic criticism towards the heteronormative gender politics as well as the androcentric Irish poetry since the 1970.
Collections