Lojistik maliyet parametrelerinin toplam ürün maliyeti içindeki payının belirlenmesi ve ölçülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lojistik yönetimi her zaman oldukça kritik ve titizlik gerektiren bir konu olmuştur. Her geçen gün rekabetin kıyasıya arttığı pazarlarda artık yalnızca ayakta kalabilmek yeterli değildir. İşletmeler bu rekabet ortamında en avantajlı pozisyonda iş yapabilmek için maliyetlerini minimuma indirgeme stratejisiyle hareket ederler. Bu maliyet parametrelerinden oransal ve rakamsal olarak en çok yer bulanı da kuşkusuz lojistik maliyetlerdir. Halbuki tedarik zincirinin her halkasıyla sıkı sıkıya bir etkileşim içinde olan mevcut lojistik prosedürler gözden geçirilip tekrar değerlendirilmediği sürece, lojistik maliyet parametrelerini indirgemek mümkün değildir. Mevcut durum böyle olduğu için, hizmete sunulan toplam ürünün içindeki lojistik maliyet parametrelerinin oransal payı da düşürülemez. Tedarik zinciri içerisindeki her lojistik hareketin maliyeti, zincirin bir sonraki halkasına katlanarak aktarılır ve zincirin sonucunda nihai tüketiciye sunulmak üzere oluşturulan toplam ürüne/hizmete yansıtılır. Logistics management has always been a crucial and accuracy requiring subject. Surviving simply does not suffice anymore in the deadly competitive environment of global markets which grows larger day by day. Businesses pose a strategy of reducing their costs to the most possible optimum rate in order to do business as the most advantageous party. No doubt that one of the most proportionally and numerically dominating cost parameters is logistics cost. However, reducing logistics cost is not quite possible unless current logistical procedures which are tightly in interaction with the every single ring of the supply chain are revised. Infering to that, the proportional share of the logistics cost in the cost of total product cannot be reduced. The cost of every logistical move performed in the supply chain is transferred to the next ring of the supply chain exponentially and all these costs are reflected to the total product/service which is produced to be served to the marginal consumer in the end of this chain.
Collections