Türkiyede`ki kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde sosyal medyanın kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu tezin amacı, Türkiye'de gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin sosyal medya hesaplarında yaptıkları paylaşımları inceleyerek, paylaşımların içeriğinin ve paylaşım sıklığını ölçülmesidir. TÜHİD tarafından düzenlenen 14. ve 15. Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödüllerinin çevre, eğitim, kültür-sanat kategorilerinde layık görülen kurumların düzenlediği kurumsal sosyal sorumluluk projeleri kapsamında örnek olay çalışma yöntemi ile seçilmiş ve analiz elde edilmesidir. Bu analiz sonucunda hedeflenen, günümüzde yaygın şekilde kullanılan sosyal medya platformları olan Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube'da yaptıkları paylaşımlar üzerinden Türkiye'de kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde sosyal medyanın nasıl kullandığını göstermektir.Bu hedef bağlamında, tez, üç bölümden oluşmaktadır: `Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Alanları` başlıklı ilk bölümde, kurumsal sosyal sorumluluğun tanımı yapılmış ve kurumsal sosyal sorumluluğun geçmişten günümüze hangi süreçlerden geçtiğine değinilmiştir. `Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Sosyal Medya Kullanımı` başlıklı ikinci bölümde, sosyal medya kavramı tarihsel olarak ele alınarak sunulmuş; kurumsal iletişimde sosyal medya uygulamalarının yeri ve öneminden bahsedilmiştir.Son olarak, tezin araştırma bölümü olan üçüncü bölümünde, TÜHİD'in gerçekleştirmiş olduğu 14.ve 15. Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödüllerine layık görülen; çevre, eğitim, kültür sanat kategorilerinde başarı elde etmiş sosyal sorumluluk projelerine dair bilgi aktarıldıktan sonra bunların sosyal medya paylaşımları analiz edilmiştir. Örnek olay çalışmaları yöntemi ile elde edilen veriler tablolar halinde detaylı bir şekilde verilmiştir. Örneklemimizi meydana getiren sosyal sorumluluk projelerinin sosyal medyada ne tür içerikler paylaşıldığı; sosyal medyayı ne sıklıklarla kullanıldığı gösterilmiştir ve bunlar sonuç bölümünde değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal medya. ABSTRACTThe aim of this thesis is to examine the sharing of social media accounts with corporate social responsibility projects and to obtain the share of social media usage rate and sharing frequency with case analysis method and social media usage rate. Analyzes, Turkish Public Relations Association (TÜHİD) 14th Gold Compass 25th May 2015 and 15th Gold Compass Social Responsibility Projects awarded with the Public Relations Awards held on 30th May 2016, Facebook, Twitter, Instagram, as well as how they use corporate social responsibility activities.The thesis consists of three chapters: In the first chapter titled `Corporate Social Responsibility Concepts and Areas`, corporate social responsibility is defined and the institutional social responsibility for corporations is passed on day by day. In the second chapter titled `Social Media Use in Corporate Social Responsibility`, the concept of social media is presented in a historical way; the place and the importance of social media applications in corporate communication.Finally, in the third part of the dissertation research section, the 15th Golden Compass Public Relations Awards organized by TÜHİD were awarded with social media sharing, social responsibility projects that succeeded in the environmental category, education, culture and arts. The data obtained by the case analysis method are given in tables in detail. For example, it was shown how social responsibility projects that have passed our voices are shared in social media and how often social media are used.Key words: Corporate social responsibility, social media
Collections