dc.contributor.advisor | Büyükdoğan, Birol | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:57:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:57:45Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660172 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma 2010-2014 MEB stratejik planını uygulamasında taşrada karşılaşılansorunlar ve çözüm önerilerinin incelendiği bu çalışmada MEB stratejik planının taşradakarşılaşılan sorunların tespit edilmesi ve sorunların çözüm önerilerini amaçlamaktadır.`2010-2014 MEB Stratejik Planı Uygulamasında Taşrada Karşılaşılan Sorunlar veÇözüm Önerileri (Denizli İli Örneği)` başlıklı bu çalışmamızda örneklem olarak Denizliili genelinde Eğitim yöneticilerinden toplam 402 kişi tarafından eksiksiz olarakdoldurulan likert tipi anketle elde edilen veriler kullanılmıştır.Araştırmaya katılan eğitim yöneticilerinin çoğunluğunun erkek, orta yaşlarda, evli,lisans mezunu, okul müdürü ve müdür yardımcısı, stratejik yönetim alanında eğitimalmadıkları, stratejik yönetim yeterlilik düzeyinin orta düzey ve üzerinde olduğu, stratejikplanlama eğitim seviyelerinin orta ve daha alt düzeyde olduğu, yöneticilerin stratejikplanı okulları için gerekli ve içeriğini yeterli gördükleri ancak stratejik plan için yeterlizaman ayrılmadığı, stratejik plan uygulamalarında yaşadığınız en büyük sorun olarakfinansal yetersizliklerin görüldüğü tespit edilmiştir.Denizli genelinde görev yapan eğitim yöneticilerinin stratejik planlama veuygulama süreci tutumlarına ilişkin en az katılım gösterdikleri önermenin (X=2,97)ortalama ile `Stratejik plana göre kontrol sürecinde sorunlar yaşıyorum.` maddesine`Kararsızım` şeklinde görüş bildirdikleri görülürken; en fazla katılım gösterdikleriönermenin ise (X= 3,83) ortalama ile `Stratejik plan nihai hale getirilmiştir veonaylanmıştır.` maddesine `Katılıyorum` şeklinde katılım gösterdikleri görülmüştür.Genel olarak tutum ise (X=3,45) ortalama ile `Katılıyorum` düzeyinde olduğu tespitedilmiştir. Buradan hareketle Denizli eğitim yöneticilerinin stratejik planlama veuygulama süreci algılarının `Katılıyorum` düzeyinde ve olumlu olduğu söylenebilir.Eğitim yöneticilerinin Stratejik planlama ve uygulama süreci Olağan Beklentiler veYaşanan Sorunlar olmak üzere iki alt boyutta ölçülmüştür.Olağan beklentiler alt boyutun cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, görev,çalışma süresi değişkenlerine göre farklılık göstermediği ancak stratejik yönetim alanındaeğitim alma durumu, stratejik yönetim yeterlilik düzeyi, stratejik planlama eğitim seviyesideğişkenlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Yaşanan Sorunlar alt boyutunun yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, görev, çalışmasüresi değişkenlerine göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet stratejik yönetim alanındaeğitim alma durumu, stratejik yönetim yeterlilik düzeyi, stratejik planlama eğitim seviyesideğişkenlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Araştırmada ortaya çıkan sorunların demografik değişkenlerden çok stratejik planlama ve uygulama sürecinde yaşandığı tespit edilmiştir. Yaşanan sorunların daha çokstratejik yönetim alanında eğitim alma durumu, stratejik yönetim yeterlilik düzeyi,stratejik planlama eğitim seviyesi değişkenlerinde olduğu ve bu alanlarda eğitimlerinverilerek yeterliliklerinin arttırılmasıyla sorunların aşılabileceği değerlendirilmektedir.Anahtar Kelimeler: Stratejik Planlama, Denizli, Eğitim Yöneticileri, Sorunlar | |
dc.description.abstract | Strategic Planning of Ministry of National Education in rural areas and to putforward solutions to these problems.In this research, called `2010-2014 Strategic Planning of Ministry of NationalEducation in Rural Areas- Problems in Implementation and Suggested Solutions- (DenizliProvince Sample)`, a survey model was used with a sample of 402 educationaladministrators in the city of Denizli. The data were gathered through likert scale surveys.According to the findings, most of the educational administrators are male, middleaged,married, graduate of bachelor, work as school headmasters or vice headmasters,have no inservice training about strategic planning, have a middle or above middle levelof proficiency in strategic management and also have a middle or below middle level ofproficiency in strategic planning. Administrators regard strategic planning necessary fortheir schools and find its content sufficient but there is not enough time for strategicplanning. The results also show that the biggest problem confronted in implementation isfinancial insufficiency.The least agreed proposition in attitudes of educational administrators in thisresearch, with (X=2,97) avarage is `I have difficulty in controlling strategic planning.`Their answer is `I have no idea.` The most agreed proposition with (X=3,83) avarage is`Strategic plan has been finalised and confirmed.` Their answer is `I agree with it.`General attitude with (X=3,45) avarage is `I agree`. In this context educationaladministrators' genaral perception of strategic planning and its implementation in DenizliProvince is positive and they mostly answer as `I agree.`There are two subscale processes of educational administrators in StrategicPlanning and Implementation: Usual Expectations and Problems Confronted InImplementation.Possible Expectations subscale has no diversity according to the variables likegender, age, marital status, level of education, profession, years of working life, but thereis a diversity according to the status of training in strategic management, proficiency instrategic management and the level of training in strategic planning.Problems Confronted In Implementation subscale has no diversity according to thevariables like age, marital status, level of education, profession, years of working life, butthere is a diversity according to the gender, status of training in strategic management,proficiency in strategic management and the level of training in strategic planning.It is found out that problems confronted in this research are mostly in strategicplanning and implementation not in demographic variations. Problems confronted mostlydifferentiate according to status of training in strategic management field, proficiency instrategic management and the level of training in strategic planning. So, it is suggestedthat these problems can be solved by developing proficiency through in service trainingsin strategic planning field.Key Words: Strategic Planning, Denizli, Educational Administrators, Problems inImplementation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2010-2014 MEB stratejik planı uygulamasında taşrada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Denizli ili örneği) | |
dc.title.alternative | 2010-2014 strategic planning of Ministry of National Education in rural areas- problems in implementation and suggested solutions (Denizli province sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Provinces | |
dc.subject.ytm | Provinces organization | |
dc.subject.ytm | Strategic planning | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.subject.ytm | Strategic management | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10120019 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 432616 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |