Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükdoğan, Birol
dc.contributor.authorTüysüz, Zeliha
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:31Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660065
dc.description.abstractŞirketler, artan yoğun rekabet koşullarında gelişen teknoloji ve ekonomik koşulların da etkisi ile pazarlama iletişiminde yeni boyutlar kazanarak bütünleşik pazarlama iletişimine yönelmiş ve de bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerini daha etkin kılmak adına çalışmalarına yeni boyutlar eklemeye başlamışlardır. Günümüzde ise bütünleşik pazarlama faaliyetlerine sosyal medya araçları da dâhil edilmektedir. Yeni boyut kazanımı olan sosyal medya araçları, işletmeler ve tüketiciler arasında güçlü bir iletişimde önemli hale gelmiştir.Bu çalışmanın amacı, ''bütünleşik pazarlama iletişiminde sosyal medyanın rolü'' üzerine Türkiye'de sağlık sektörü içerisinde yer alan özel hastaneler ele alınarak detaylı bir inceleme yapmaktır. Örneklem olarak, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 2017 Aralık ayı çalışmasında yer alan hastane ve yatak sayılarına göre en büyük 10 özel hastane kuruluşu seçilerek 2018 Ocak-Nisan dönemlerine yönelik inceleme yapılmıştır. Bu kuruluşların hangi sosyal medya araçlarında nasıl faaliyet gösterdikleri ve sosyal medya araçları içerisinde 'Facebook' sayfaları detaylı bir şekilde incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular neticesinde, markaların sosyal medya platformlarını; daha çok kurumsal bilgilerini, etkinliklerini, hizmet tanıtımlarını paylaşmak ve toplum yararına yönelik bilgiler sunarak birebir iletişim alanı oluşturmak için kullandıkları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda ise, markaların sosyal medya iletişim araçlarında bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerini aktif yürüttükleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Sosyal Medya Araçları, Facebook
dc.description.abstractCompanies have begun to add new dimensions to their efforts to make integrated marketing communications activities more effective by gaining new dimensions in marketing communication with the effect of developing technology and economic conditions in increasingly intense competition conditions. Today, social media tools are included in integrated marketing activities. The new dimension of social media tools has become important in strong communication between businesses and consumers.The purpose of this study, 'The role of social media in integrated marketing communications' private hospitals involved in the health sector in Turkey by taking on is to make a detailed examination. As samples, Turkey Union of Chambers and Commodity Exchanges selected by the 10 largest private hospital provider in December 2017 and is located in a working hospital bed count has been conducted for January-April 2018. The social media tools in which these organizations operate and the 'Facebook' pages in the social media tools have been examined in detail. As a result of the research findings, the social media platforms of the brands; they are using more institutional information, activities, sharing of service promotions and providing information for the benefit of the society to create an individual communication field. As a result of the research, it was seen that brands actively engaged in integrated marketing communication activities in social media communication tools.Key Words: Integrated Marketing Communications, Social Media Tools, Facebooken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişiminde sosyal medyanın rolü sağlık sektörü örneği
dc.title.alternativeThe role of social media in combined marketing communicationhealth sector examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-14
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmHealth sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10215339
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526822
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess