Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin atom modelleri konusuna yönelik başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, günümüzde teknolojinin önemli getirilerinden birisi olan Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamalarının, öğrencilerin başarı ve tutumlarına olan etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda fen eğitimi temel alınarak ortaöğretim 7. sınıf öğrencilerine yönelik `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinde yer alan `Atomun Yapısı ve Atom Modelleri` konusunda, alan uzmanları tarafından müfredata uygun olarak bir içerik tasarlanmış ve bu içerik AG uygulamaları ile bütünleştirilmiştir. Bu içeriğin tasarlanmasında Vuforia SDK yazılımından yararlanılmıştır. Çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören altı sınıftan toplam 205 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubu 103; kontrol grubu 102 öğrenciden oluşmuş ve sınıflar gruplara rastgele atanmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenle yürütülmüştür. Çalışmada veriler; başarı testi, Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği (AGUTÖ) ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Nicel verilerin çözümlenmesinde t testinden; nitel veriler çözümlenmesinde ise betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda AG uygulamalarıyla bütünleştirilmiş öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin `Atomun Yapısı ve Atom Modelleri` konusundaki başarısını olumlu yönde ve anlamlı düzeyde etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca teknolojiye çok düzeyde ilgi duyan öğrenciler, az düzeyde ilgi duyan öğrencilere göre testlerde daha başarılı olmuştur. Öte yandan deney grubuna uygulanan AGUTÖ'den elde edilen veriler, öğrencin olumlu tutum geliştirdiğini, AG'yi kullanmaktan memnun olduklarını, kullanma kaygısı taşımadıklarını ve gelecekte farklı derslerde de kullanmak istediklerini göstermektedir. Deney grubu öğrencileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla, AG uygulamalarının eğitim ortamlarına ve öğretim sürecine önemli katkılar sağladığı yönünde görüş bildirmişlerdir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar genel olarak değerlendirildiğinde, AG uygulamalarının eğitim öğretim ortamlarında daha çok işe koşulması ve bu bağlamda AG uygulamaları hakkında kullanıcıların bilgilendirilmesi gerektiği söylenebilir. Ayrıca bu uygulamanın etkililiği farklı öğretim kademelerinde ve farklı disiplinler arasında da sınanabilir. Bu sayede AG uygulamaları konusunda artan bilişsel farkındalığın eğitim kalitesinin arttırılmasında önemli bir etken olabileceği düşünülmektedir. The aim of this study is to examine the effects of Augmented Reality (AG) practices on students' achievement and attitudes. For this purpose, on the basis of science education, a content was designed in accordance with the curriculum with the field experts in the structure of the atom and atomic models in the alan Structure and Properties of the Matter ata unit for the 7th grade students in secondary education and this content was integrated with AG applications. The Vuforia SDK software was used to design this content. The study was conducted with 205 students in a secondary school in the province of Gaziantep in the 2017-2018 academic year. Experimental group 103; The control group consisted of 102 students and the students were randomly assigned to the groups. The study was designed as a quasi-experimental design with pre-test and post-test control group. Data of the study; The achievement test was obtained through the Augmented Reality Applications Attitude Scale (ARDSI) and semi-structured interview form. In the analysis of the quantitative data t test; descriptive analysis method was used for the analysis of qualitative data. As a result of the statistical analysis, it has been found that the teaching method integrated with AG applications has a positive and significant effect on students' success in Atomic Structure and Atom Models according to traditional teaching method.In addition, students who have a high level of interest in technology have been more successful in the tests than those who are less interested. On the other hand, data obtained from AGUTÖ applied to the experimental group indicate that student attitudes are positive, they are satisfied with using the AG, they do not carry concerns about use and they want to use them in different courses in the future. The experimental group students, through the semi-structured interview form, were informed that the AG applications made significant contributions to the educational environment and the teaching process. When the results obtained from this study are evaluated in general, it can be said that the AG applications should be given more work in the educational environment and in this context, the practitioners should be informed about the LV applications. In addition, the effectiveness of this practice can be tested in different teaching levels and between different disciplines. It is thought that increasing cognitive awareness on AG applications may be important in increasing the quality of education.
Collections