Çok oyunculu çevrimiçi video oyunu oynayan bireylerde video oyunu bağımlılığı ve saldırganlık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yeni medyaya ait iletişim ve eğlence araçları yoğun olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, şiddet içerikli çok oyunculu çevrimiçi oyunoynayan bireylerin saldırganlık düzeyleri ile çevrimiçi video oyunu bağımlılığıdüzeyleri arasındaki ilişkiyi ele almaktır. Araştırmanın örnekleminikartopu örnekleme yoluyla ulaşılanyaşları 18 ve 40 arasında değişen, bir yıldan uzun süredir çok oyunculu çevrimiçi oyun oynamakta olan 205 kişi oluşturmaktadır.Araştırma kapsamındakatılımcılara, Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği?nin Türkçe uyarlaması (Demirtaş Madran, 2013) ve İnternet Bağımlılık Ölçeği (Günüç, 2009) uygulanmıştır.Veri toplama araçları ile elde edilen veriler SPSS 18 istatistik paket programında analiz edilerek, istatistiksel sonuçlar değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda, çok oyunculu çevrimiçi oyun oynayan bireylerin saldırganlık ve çevrimiçi video oyunu bağımlılığıdüzeyleri arasında yüksek düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Bunun yanında, kadın ve erkek katılımcıların saldırganlık ve bağımlılık düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler olmadığı ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler:Çok oyunculu çevrimiçi oyun, saldırganlık, bağımlılık, video oyunubağımlılığı, çevrimiçi video oyunu bağımlılığı In recent years, communication and entertainment instruments of new media have become very popular. In this study, the particular genre of massively multiplayer online video games, which has an important place among these instruments, are examined through using concepts of social psychology: aggression and addiction. The main objective of this study was to discuss the relationship between aggression and online video game addiction levels of people who are playing massively multiplayer online video games with violent content. In addition, this study also intends to explore the correlation between aggression / video game addiction levels and age / gender variables.Study included 205 participants who are playing massively multiplayer online video games for over a year. Mean age range of the participants was 18±40. Data were collected via Turkish version of the ?Buss-Perry Aggression Scale (Demirtaş Madran, 2013) and ?Internet Addiction Scale (Günüç, 2009).Data were analyzed with SPSS 18 statistics software statistical analysis has indicated that there?s a significant positive correlation between participants? aggression levels and online video game addiction levels. On the other hand, study indicated that there?s no statistical significant correlation between aggression and addiction levels of male and female participants.Keywords: Massively multiplayer online game, aggression, addiction, video game addiction, online video game addiction.
Collections