Show simple item record

dc.contributor.advisorAyaz, Nurettin
dc.contributor.authorSorgun, Tayfun
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:02Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645659
dc.description.abstractMüşteri odaklı hedef pazarlamada tüketici davranışı; tüketicilerin bir alışveriş için kararlarını ve kullanımlarını etkileyen faktörlerin incelenmesini öngörmektedir. Pazarlamacıların tüketicileri etkili bir şekilde anlama ve iletişim kurmalarına dikkat çekilmektedir. Turizmde dış müşteri konumunda olan turistleri anlamak ve isteklerini zamanında karşılayabilmek sürdürülebilirlik açısından önem arz etmektedir. Bu anlamda turist davranışlarını anlamaya dönük bilimsel araştırmalara ihtiyaç bulunmaktadır.Bu araştırmada kış turizmi kapsamında seyahate çıkan farklı tipolojilere sahip turistlerin tüketici davranışı kapsamında seyahat memnuniyetleri odaklanılmış ve turist tipolojisi ile seyahat memnuniyeti ilişkisi incelenmiştir. Ayrıca turistlerin tipolojileri ve memnuniyetleri arasındaki ilişkiye ve demografik ve diğer özelliklerinin tipolojilerini ve memnuniyetlerini nasıl şekillendirdiği üzerine bir bakış açısı oluşturulması amaçlanmıştır.Bu amaçlar doğrultusunda Ilgaz Kayak Merkezi'ne Ocak-Şubat 2017 döneminde ziyaret gerçekleştiren 547 yerli turistten anket verisi toplanmıştır. Anket verilerinin analizi sonucunda kış turizmine katılan turistlerin tipolojileri; araştırmacı, maceracı, organize kitle ve başıboş turist olarak belirlenmiştir. Turistlerin seyahat memnuniyetleri; konaklama, güvenlik, eğitmen, pist, ulaşım ve alışveriş önceliğinde şekillenmiştir.Araştırma kapsamında gerçekleştirilen korelasyon analizi sonucunda turist tipolojilerinden sadece maceracı turist tipolojisi ile seyahat memnuniyeti arasında düşük düzeyde pozitif bir ilişki (r=0,162) bulunduğu görülmüştür. Ayrıca Ilgaz Kayak Merkezi için öncellikli sorunlar ulaşım alt yapısı (?̅ =2,80) ve alışveriş imkanlarının yetersizliği (?̅ =2,53) olarak tespit edilmiştir.
dc.description.abstractConsumer behavior in customer-oriented target marketing is predicted to examine the factors affecting decisions and usage of people for shopping. It is emphasized that marketers understand and communicate effectively with consumers.It is important to understand the tourists who are in customers positions and to meet their requests on time in terms of sustainability. In this sense, scientific research is needed to understand tourist behaviors.This research mainly focused on the travel satisfaction of tourists with different typologies in winter tourism in the context of consumer behavior. And, it is examined the relationship between tourist typology and travel satisfaction. Besides, it is aimed to create a perspective on how the demographics and other characteristics of tourists shape their typologies and satisfaction.For these purposes, survey data were collected from 547 local tourists who visited the Ilgaz Ski Center during January-February 2017. Typology of tourists participating in winter tourism was determined as adventurous, organized mass and stray tourists as a result of analysis of survey data. It is determined that the travel satisfaction of tourists consists of accommodation, security, ski instructor, ski track, transportation, and shopping. As a result of the correlation analysis carried out within the scope of the research, it is only seen that there is a low positive relationship (r=0,162) between adventurous tourists typology and the satisfaction of travel. Moreover, it has been identified that lack of transportation infrastructure (?̅ =2,80) and shopping facilities (?̅ =2,53) is a privileged problem for Ilgaz Ski Center.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurist tipolojileri ve seyahat memnuniyeti ilişkisi: Ilgaz Kayak Merkezi örneği
dc.title.alternativeThe relationship between tourist typologies and travel satisfaction: The case of Ilgaz Ski Center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTypology
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism species
dc.subject.ytmSki centers
dc.subject.ytmÇankırı-Ilgaz
dc.subject.ytmIlgaz Mountain
dc.subject.ytmVisitor satisfaction
dc.subject.ytmTourist satisfaction
dc.subject.ytmWinter tourism
dc.identifier.yokid10267120
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564492
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess