Mobbing probleminin akademik çalışanlar ve sosyal hayatları üzerindeki etkileri: Sözleşme sorunu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; mobbing probleminin üniversitelerde sözleşmeli çalışan akademik personelin sözleşme türüne göre ne şekilde değiştiğini analiz etmektir. Bununla beraber, aynı örneklem grubunun sosyal hayatları üzerindeki etkileri de analiz edilerek, akademik çalışmalar ve sosyal hayatları arasında nasıl bir ilişki olduğunu çıkarmaktadır. Çalışmamızda, yazında mobbing ile ilgili çok kavram olması ve bunun sonucunda anlam karmaşası olmaması için `saldırı` tanımı kullanılmıştır. Bu tanımlamanın konumuz ile daha iyi uyum sağlayacağı düşünülmüştür, ancak genel çerçeve olarak mobbing kavramının ışığında devam edilmiştir. Ülkemizde üniversitelerde sözleşmeli çalışan birçok öğretim elemanı bulunmaktadır. Bu sözleşmelerden ilki 33.a maddesine göre yapılan, nispeten kalıcı olarak tanımlanan kadroları kapsarken, bir diğeri olan 50.d sözleşmesi her yıl yenilenen fakat yenileme zorunluluğunun olmadığı sınırlı süreli sözleşmelerdir. 50.d kadrolarının bu sınırlı sürelerin sonunda gelecek beklentileri çok net olmamaktadır. Dolayısıyla bir taahhüt problemi ortaya çıkabilmektedir. Ortaya çıkan taahhüt problem aynı zamanda kurumsal bir problem olarak ele alınırken, mevcut öğretim elemanlarının sözleşmeleri ve bu sözleşmelerin bir tarafı olan eğitim kurumları da projeye dâhil edilmelidir. Bu problem, özellikle daha üst seviyede çalışan öğretim elemanları tarafından gelecek beklentilerini düşürecek şekilde önlerine konulması durumunda, akademik çalışmaların niteliği düşebilmektedir. Ek olarak, sosyal hayatları da etkilenen bu bireylerin aile hayatları ve sosyal çevreleri de olumsuz etkilenebilmektedir. Bütün bu unsurların ışığında, bu çalışmada, üniversitelerde yapılacak anket çalışması ile `mobbing`in sözleşmeye göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılacaktır. The main purpose of this study the problem of mobbing at the universities of a contract employee to analyze how changes of academic staff by contract type. However, by analyzing the effects on the social life of the same sample group raises is how a relationship between academic work and social life. In this study, to be very concepts of mobbing and to avoid confusion in the literature in terms of the results of this `attack` definition is used. This would provide a better fit with our subject 's identification, but was continued in light of the overall framework of the concept of mobbing There are many lecturers in the universities in our country who contracted. The first of these contracts is 33.a, defined as relatively permanent staff encompassed that are limited-term contracts with other 50.d whether a contract is renewed every year but renewal requirement. At the end of this limited period of future expectations 50.d staff it is not very clear.Therefore, problems can arise for a commitment . The resulting commitment when addressing problems at the same time as an institutional problem, contracts of existing teaching staff and educational institutions, which is a party to this agreement shall also be involved in the project. This problem is particularly higher level by teaching staff working to reduce its future prospects case to be put in front of them, it falls to the nature of academic work. In addition, the social life of the affected family life and social environment of these individuals may be affected adversely. In the light of all these factors, in this study, the survey will be conducted at universities `mobbing `will be investigated differed according to whether in contract.
Collections