Choral works in architecture in terms of hermeneutics
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Oz Mimarlığın temelleri üstüne yürütülen teorik tartışmalar artan bir şekilde kıta Avrupası felsefesinin insanın yazılı metinleri anlama ve yorumlamasıyla ilgilenen bir kolu olan hermenötiğe(yorumbilim) referans vermekteler. Perez-Gomez, Vidler, Vattimo ve Palmer gibi birçok çağdaş teorisyen de mimarlığın epistemolojik ve etik yeterliliklerini, olasılıklarım sorgulamak ve yeniden değerlendirmek için yorum bilimi ile ilgili çalışmalar yapmaktalar. İlk önce Perez-Gomez tarafından felsefeye `koral çalışmalar` adıyla sunulan `mimari söylem olarak hermenötik` kavramı ise, mimarlığın epistemolojisi göz önüne alındığında mimari anlama ve sürece katkı sağlayabilecek açılımları içinde barındırır. Yorumbilimi'nin bir yorumlama metodu olarak tarihsel gelişimini, klasik kullanımlarından modern tartışmalara kadar, kısaca özetledikten ve `koral çalışmalar` düşüncesini mimari anlamlandırma olarak değerlendirdikten sonra, tez; yorum bilimi bağlanımda mimarlıktaki koral çalışmaların çağdaş mimarlık üretim metodları ve stratejilerine yaptığı katkıyı inceler. Bu da: Bernard Tschumi'nin yapı- bozum ve programlamayı açıkladığı `event/olay`diagramlarını, Eisenmann'ın `space of between/aralığında mekan`nını, Libeskind'in metinlerin etkin yapılarım kodladığı `traces of the invisible/görünmezin izleri`ni ve bilgisayar destekli tasarım parametreleriyle sınırsallaşmaların tanımlandığı `hypersurface/hiperyüzey` teorilerini inceler. ıı Abstract Discussions of the theoretical foundations of architecture increasingly refer to hermeneutics, a branch of continental European philosophy concerned with human understanding and the interpretation of written texts. Perez-Gomez, Vidler, Vattimo, Palmer and some contemporary theoreticians draw heavily on hermeneutics to question the ethical and epistemological latency of architecture. The concept of `hermeneutics as architectural discourse`, which was first introduced by Perez-Gomez, naming `choral works`, offers insights that may contribute to the understanding and procession of architecture regarding this issue of architectural epistemology. After briefly reviewing the historical development of hermeneutics as a method of interpretation, from its classical use through the modern debates, and confining the boundaries of `choral works` as architectural meaning, this thesis examines the contributions of choral works in architecture in terms of hermeneutics to the contemporary production methods and strategies of architecture. This background provides perspective for a review of recent hermeneutically-oriented architectural production modes. This includes the `event` diagrams of Bernard Tschumi redefining programming and de-structuring in architecture, Eisenmann's `space of between`, Libeskind's `traces of the invisible` for coding the affective structures of narratives and `hypersurface` theories confining [de] territories by computer aided design parameters.
Collections