Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetin Kemal
dc.contributor.authorAydin, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:45Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640043
dc.description.abstractBu çalışmada tiyatro çalışmalarında `cıbırca` kullanımına bakılmakta ve Çetin Sarıkartal'ın geliştirdiği `cıbırca-şarkı` egzersizine odaklanılmaktadır. Metin temelli tiyatro kapsamında `cıbırca-şarkı` kullanımının oyuncunun metinle kurduğu ilişkiye katkısı Sarıkartal'ın yöntemindeki unsurlar bağlamında tartışılmaya çalışılmıştır. Öncelikle cıbırcanın diğer ekollerdeki kullanımlarına yer verilmektedir; doğaçlama tiyatroda ve Stanslavski'nin `sistem`inin Amerika'daki uzantısı kabul edilebilecek metot oyunculuğunda `cıbırca`nın ne maksatla kullanıldığı ortaya konmaktadır. Sonrasında da Sarıkartal'ın geliştirdiği haliyle `cıbırca-şarkı` egzersizinin kendi yöntemi içerisinde nasıl bir yerde durduğuna ve kendisinden önceki çalışmalara karaktere adım atma noktasında sağlamış olabileceği katkıya bakılmaktadır. Aynı zamanda egzersizi uygulamada oyuncu deneyimlerinden de bahsedilerek performans cehpesinde neler yaşandığına yer verilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Cıbırca, Cıbırca-Şarkı, Egzersiz, Metin, Karakter, İmaj,Akış, Kelime, Artikülasyon, Sarıkartal.
dc.description.abstractIn this study, how `gibberish` exercise is used in theater is tried to be looked and the focus is basically on Çetin Sarıkartal's `gibberish-song` exercise. The contribution of `gibberish-song` exercise in relationship between actor and text is tried to be discussed within the concepts of Sarıkartal's method under the frame of text-based theater. Firstly, the usage of `gibberish` in other approaches is mentioned and for what purpose is gibberish used in improvisational theater and method acting which could be seen as the appendage of Stanislavski's `system` in America. Then, where `gibberish-song` exercise developed by Sarıkartal stands in his own method, and the possible contribution of this exercise to the previous studies in terms of merely stepping the character is indicated. In addition, what is happening at performance side is tried to be included via mentioned about actors' experiences.Keywords: Gibberish, Gibberish-Song, Exercise, Text, Character, Image, Flow,Word, Articulation, Sarıkartalen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleMetin temelli tiyatroda cıbırcanın karakter çalışmasındaki kullanımı: `Cıbırca-şarkı` egzersizi
dc.title.alternativeUse of gibberish for character study in text-based theatre: `Gibberish-song` exercise
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFilm ve Drama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmActing method
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmText
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmExercise
dc.subject.ytmArticulation
dc.subject.ytmImprovisation
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmCharacter education
dc.subject.ytmGibberish
dc.identifier.yokid10149037
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469449
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess