Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçınalp, Serpil
dc.contributor.authorTürkoğlu, Hacer
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:50Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63929
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, dinamik geometri yazılımı kullanarak, göz izleme yöntemi ile alan bağımsız bilişsel stile sahip matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin öğrenme stilleri açısından ilişkisinin incelenmesidir. Bu çalışmada, nicel ve nitel verilerin birleştirilmesiyle oluşturulan karma araştırma yöntemi kullanılmıştırÇalışmanın örneklemini Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği'nde okuyan 8 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adayları Geogebra® kullanmayı bilme ve alan bağımsız bilişsel stile sahip olma durumuna göre seçilmiştir. Öğretmen adaylarına geometri ile ilgili, Geogebra® kullanarak çözmeleri için 3 soru sorulmuştur. Bu esnada öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile ilgili bilgi edinebilmek için adayların göz hareketleri kayıt altına alınmıştır. Adayların göz hareketleri Tobii Studio® ile kayıt altına alınmış ve analiz edilmiştir. Göz izleme cihazının katılımcı hakkında verdiği haritalar, istatistikler, video kayıtları ve soruların çözümlerinden aldıkları puanlar sayesinde gerekli analizler yapılıp, öğretmen adayların problem çözme becerileri, onların öğrenme stilleri ile karşılaştırılmıştır.  Çalışmanın sonuçlarına göre, ayrıştıran öğrenme stiline sahip olan öğrencilerin, özümseyen öğrenme stiline sahip olan öğretmen adaylarından, problem çözme basamaklarının her birinde daha başarılı oldukları görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the field independent mathematics teacher candidates' problem solving skills with their learning style by using dynamic geometry software through eye tracking methodology. The mixed method approach was used for combining quantitative data and qualitative data.Eight mathematics teacher candidates from the department of the Elementary Mathematics Education in Baskent University were participated. Teacher candidates were chosen according to the criterias of knowing how to use Geogebra® and having field independent cognitive style.The teacher candidates were asked to solve the three geometry questions by using Geogebra®. While they were solving these questions, their eye movements were recorded to investigate their problem solving skills. Their eye movements were recorded and analyzed through the `Tobii Eye Tracking Program- Tobii Studio®`. The maps, statistics and video records that were given with the eye tracking software and the scores of the questions of the teacher candidates were analyzed then compared with their problem solving skills between their learning styles.According to results of the study, the teacher candidates that have converger learning style are more successful on each steps of the problem solving process than have assimilator learning style.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDinamik geometri yazılımı kullanarak göz izleme yöntemi ile alan bağımsız bilişsel stile sahip matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin öğrenme stilleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the field independent mathematic teacher candidates' problem solving skills with their learning style by using dynamic geometry software through eye tracking methodology
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmEye tracking
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmField indepence
dc.identifier.yokid10049335
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428793
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess