Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi a1 düzeyinde kullanılmak üzere Türkçe konuşurların kullandıkları sözcük ve ifadelerin derlenerek bildirişim konuları altında sınıflandırılması
dc.contributor.advisor | Güzel, Abdurrahman | |
dc.contributor.author | Resmi Crahay, Semahat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T07:59:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T07:59:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63871 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı: Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde genel başlıklar altında önerilen 14 bildirişim konusu içinde, Türkçe konuşurların sıkça kullandıkları sözcük ve ifadelerden bir derlem oluşturmak; bu derlemde yer alan sözcük ve ifadeleri, 14 bildirişim konusu altında sınıflandırarak yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde, öğreniminde, değerlendirmelerinde ve materyal oluşturmada kullanılmak üzere A1 düzeyine göre bildirişimsel yetkinliklerin temel taşı olan `sözcük öğretimi`ne katkıda bulunmaktır. Araştırmanın evrenini; Türkiye'deki Türkçe konuşurlar, örneklemini ise Türkiye'de `Basit Seçkisiz` örneklemeyle rastgele seçilen 45 Türkçe konuşurun ses kaydı oluşturmuştur. Çalışmada saha araştırması yöntemi kullanılmıştır. Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde önerilen genel başlıklar hâlindeki 14 bildirişim konusu içinde geçen bildirişim etkinliklerinin her biri için Türkçe konuşurların 45 adet ses kaydı alınmıştır. Bu ses kayıtlarında hangi sözcük ve ifadelerin ne sıklıkla kullanıldığı saptanmıştır. Türkçe konuşurların sıklıkla kullandıkları sözcükleri, ifadeleri saptamak ve araştırmanın verilerini çözümlenmek, `woordenteller` programıyla gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın bulguları sonucunda önce genel başlıklar hâlindeki 14 bildirişim konusunun alt bildirişim konuları oluşturulmuş; daha sonra bu bulgular, bildirişim konularının altında sınıflandırılmıştır.Araştırmanın sonunda; Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde önerilen bildirişim konuları altında, Türkçe konuşurların sıkça kullandığı sözcük ve ifadelerinden oluşturulan sınıflandırmayla: A1 düzeyinde Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde, öğreniminde, değerlendirilmesinde ve materyal geliştirmede hangi sözcüklerin ve ifadelerin öncelikle verilmesiyle ilgili yol gösterici olmaya çalışılmıştır..Ortak, standart ölçütlerle bildirişime dayalı, işlevsel ve başarılı bir yabancı dil olarak Türkçe öğretimi gerçekleştirebilmek için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar sözcükler: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Söz Varlığı, Sözlü Derlem, Bildirişim, Kullanım Sıklığı | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to compile words and expressions used by Turkish native speakers in their daily lives and to classify them into 14 communication fields proposed for Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) to be used at A1 level in Teaching Turkish as a Foreign Language.Field research method has been used in this study. for each communicative act in 14 communicative fields proposed for CEFR with general titles, 45 Turkish native speakers have been recorded. The frequency of words and expressions bave been calculated using `woordenteller` program.The population of the study is Turkish native speakers in Turkey and the data comes from the speech samples of 45 Turkish native speakers selected randomly. The results of the study have been used to classify sub-categories of the 14 communications fields and findings have also been classified under these specific subjects. At the end of the study, we have tried to state implications regarding the order of words and expressions to be used in learning, teaching, evaluation and material design and production at A1 level under communication fields proposed for CEFR. Further implications for teaching Turkish as a Foreign Language with a common, communicative, functional and successful approach have also been discussed.Keywords: Teaching Turkish as a Foreign Language, Vocabulary, Verbal Corpus, Communication, Frequency of Use | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi a1 düzeyinde kullanılmak üzere Türkçe konuşurların kullandıkları sözcük ve ifadelerin derlenerek bildirişim konuları altında sınıflandırılması | |
dc.title.alternative | Compiling and classifying words and expressions used by Turkish native speakers in communication subjects to be use at a1 level in teaching Turkish as a foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-21 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10257959 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 555491 | |
dc.description.pages | 552 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı |