Show simple item record

dc.contributor.advisorKanıbir, Hüseyin Abdurrahman
dc.contributor.authorKayali, Füsun
dc.date.accessioned2020-12-03T18:41:40Z
dc.date.available2020-12-03T18:41:40Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63515
dc.description.abstractSanayi ve teknolojideki ilerlemelerin hızlı ve büyük hamlelerle gerçekleşmesi; firmaları, her geçen gün pazara farklı kalitelerde, fiyatlarda, standartlarda, niteliklerde ürünler sunmalarını sağlamıştır. Tüm bu gelişmeler, insanoğlunun ihtiyaçlarının giderilmesini kolaylaştırdığı gibi toplumsal hayatı, ihtiyaçları ve bunlarla birlikte sorunların da farklı boyutlara ve kapsamlara ulaşmasına neden olmuştur. Dolayısıyla insanların, piyasaya arz edilen mal ve hizmetlerdeki kalite, fiyat, sağlık, güvenlik, garanti, teknik servis gibi birtakım mağduriyetleri de artmıştır. İşte bu sorunlar tüketicinin korunması gerekliliğini ve tüketici haklarının ne derece önemli olduğunu ortaya koymuştur.Bu çalışmada amaç, tüketicilerin yasalarla kendilerine sağlanan haklardan ne kadar haberdar olduklarını ortaya koymak ve alışverişleri sırasında karşılaştıkları mağduriyetlere nasıl tepki verdiklerini, sahip oldukları hakları ne kadar kullandıklarının bir değerlendirilmesini yapmaktır.
dc.description.abstractThanks to rapid enhances in industry and technology, today?s companies are able to supply goods with diverse quality, prices, standards and qualifications to market. Besides being helpful to humanity with its growing demands, these enhancements brought changes in community life, its demands and its problems on a large scale. With various goods and services in the market people today are exposed to more unjust treatments in the price, quality, healthiness, security, assurance/guarantee, technical supports etc. of these goods and services. ?Comsumer Rights? term was emerged as a result of these problems and unfair treatments.The aim of this thesis is to reveal the knownledge degree of consumers about their rights in market, to view what kind of reactions they exhibit in case of unjust/unfair treatments, and to observe whether they can practice their rights in these cases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicinin korunması ve tüketici hakları konusundaki bilgi düzeyinin tüketicinin korunmasındaki rolü
dc.title.alternativeConsumer protection and the role of consumer awareness on consumer protection
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer protection
dc.subject.ytmConsumer rights
dc.identifier.yokid322791
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid231970
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess