Now showing items 20047-20066 of 21913

    • U kesitli ayrık düşey kanatlarda doğal taşınımın deneysel olarak incelenmesi 

      Tokgöz, Şefik Can (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Endüstrideki ısıtma ve soğutma uygulamalarının kullanıldığı birçok mühendislik sistemi doğal taşınım ile ısı geçişinden yararlanmaktadır. Doğal taşınım ile ısıtılan ve soğutulan sistemlerde, yeterli ısı geçişinin sağlanabilmesi ...
    • U şeklindeki düzgün sığlaşan körfeze giren tsunami dalgasının etkileri 

      Çelik, Ebubekir (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-03)
      Tsunami, deniz veya okyanus tabanındaki ani ve büyük değişikliklerin sebep olduğu büyük ve yıkıcı dalgalardır. Oluşum mekanizması sebebiyle okyanus veya açık deniz üzerinde çıplak gözle küçük oyanus dalgalarından ayırt ...
    • U-Mut: autolisple bilgisayar destekli uzman-mutfak tasarımı 

      Kavakli, Manolya (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, tasarım ve bilgisayar konusunda de neyimsiz kullanıcıların verilerinden faydalanarak, oto matik mutfak tasarımı yapabilen bir uzman sistem, umut (Uzman-Mutf ak Tasarımı ) geliştirilmiştir. Uzman siste ...
    • U-net architecture optimization for optic disc segmentation in retinal images 

      Erdoğan, Zafer (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-02)
      Görsel algılama mekanizması göz ile beyin arasında düzenli etkileşim ile gerçekleşir. Bu etkileşimden, çevrenin yorumlanmasından, insan retinası sorumludur ve çevredeki görsel uyarıları beyin görsel korteksine taşımaya ...
    • U-şekilli çelik sönümleyicilerin histeretik davranışlarının modellenmesi ve düşük sönümlü kauçuk mesnetlerle birlikte sismik izolatör olarak kullanılması 

      Atasever, Kurtuluş (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yapılar yaşamları boyunca kar, rüzgâr, deprem vs. gibi yüklere birçok kez maruzkalmaktadırlar. Deprem etkileri çoğunlukla yapı tasarımı için en olumsuz koşullarıyaratmaktadır. Bunun nedeni, yapısal elemanlara ulaşan deprem ...
    • U-tipi montaj hatlarında ergonomik koşulları dikkate alarak dengeleme 

      Çelik, Emre (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada ilk olarak üretim sistemleri anlatılmıştır. Daha sonrasında montaj hattı çeşitleri ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. I-tipi (düz) montaj hatları ve U-tipi montaj hatları arasındaki farklardan sözedilmiştir. ...
    • U235 / U238 izotopik oranının pasif gama ışını spektroskopisi ile tayini 

      Özben, Cenap (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET U235/U238 izotopik oranının belirlenmesi gelişen nükleer teknolojiyle önem kazanmıştır. Bu oranın belirlenmesinde en çok kullanılan metodlar, gama spektroskopisi, nötron aktivasyonu, alfa ve kütle spektrometresidir. ...
    • UBC-97 VE DBYBHY(2007) yönetmeliklerinin karsılaştırmalı birleşim tasarımları 

      Çelik, Mustafa Cihangir (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın temel amacı, UBC-97 yönetmeliğinin çelik yapıların tasarımındauyguladığı kriterleri ortaya koyarak, DBYBHY ile uygulamalı olarak birleşimnoktalarının kontrolü ve boyutlandırılması bakımından karşılaştırılmasıdır. ...
    • Uç değerler yöntemi ile ani su baskınlarının istatiksel modellenmesi 

      Altun, Halil İbrahim (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-12)
      Ani su baskınları kıyı şehirlerimizin maruz kaldığı en önemli sorunlardan biridir ve baskınlarının yaşandığı şehirlerden birisi de İzmir'dir. İzmir Körfezi gibi kıyı ve haliç bölgelerindeki taşkınlar, uygun yönden ...
    • Uçak arıza tespit amaçlı web tabanlı bulanık uzman sistem tasarımı 

      Ataç, Utku (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Uçak Bakımı alanında uzman sistemlerin yeri araştırılmış ve arıza giderilmesi için çözüm ağaçları üretebilen uzman sistem tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Bilindiği gibi bir uçak çok sayıda elektronik aksamı ...
    • Uçak bakım tahsis sürelerinin belirlenmesine yönelik yeni bir yöntem geliştirilmesi 

      Yilmaz, Davut (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde bir sivil uçağın dizaynı aşamasında bakım programının oluşturulması, Bakım Yürütme Grubu denilen ve imalatçı, otorite ve havayolu firmalarından müteşşekil bir ekibin oluşturduğu bir metodoloji çerçevesinde ele ...
    • Uçak gövdesinde yalıtım malzemesinin taşınımla ısı geçişine etkisi 

      Çiçek, Oktay (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-15)
      Halkalar arasında ve silindir yapılar içerisinde doğal taşınım ve zorlamalı taşınım olayı, ısıl enerji depolama sistemleri, yer altı elektrik iletim kabloları, güneş enerjisi kollektörleri, nükleer reaktörler, uçak gövdesi ...
    • Uçak kanat aerodinamiğinin had yöntemi ile analizi ve doğrulama 

      Kocabaşi, Mehmet Doğukan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      HAD yöntemi 1970' lerin sonunda 2 boyutlu bilgisayar kod ve çeşitli algoritmalarla başlayarak önemli bir atılım gerçekleştirmiştir. HAD yöntemi günümüzde araştırma, geliştirme, optimizasyon, doğrulama vb. gibi işlemler ...
    • Uçak kanatlarının CFD analizi 

      Özcan, Osman Aysan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-02-12)
      UÇAK KANATLARININ CFD ANALİZİ ÖZET Bu tezin hedefi NACA0012 profiline sahip izole kanat etrafındaki akış probleminin FLUENT yazılımı yardımıyla incelenmesidir. Bu sayede kanat etrafındaki akış problemleri ve bu problemlerin ...
    • Uçak KKAS kontrolü tasarımı ve parametrik optimizasyonu: Uçuş verisi ile modelleme ve simülasyon 

      Taşdöşeyenler, Göktuğ İbrahim (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)
      Tez altı ana başlıktan oluşmaktadır. İlk kısımda tez hakkında genel bilgi verilip çalışma temel hatları ile özetlendi, ilerleyen bölümlerde çalışma içerisinde geçen temel kavramlardan ve çalışma içerisinde geçen temel ...
    • Uçak koltuğu kompozit sırtlık sisteminin modellenmesi ve sonlu elemanlar analizi 

      Görgün, Güney (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)
      Uzun yıllardır modern havacılık ve otomotiv uygulamalarında yüksek dayanıma sahip aynı zamanda kullanıldığı uygulamalara göre hafif malzemeler konusunda çalışmalar sürmüştür. Global sektörde uçak üreticisi olarak lider ...
    • Uçak motor türbin pallerinde kullanılan rene 41 nikel tabanlı süper alaşımının yüksek sıcaklık oksidasyon özellikleri 

      Baloğlu, Soner (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)
      Gaz türbinli motorların verimliliği, yıllar içerisinde yanma verimliliği artırılarak ve buna bağlı olarak türbin giriş sıcaklığı artırılarak arttırılmıştır. Bu da tasarım ve malzeme teknolojisindeki ilerlemeler ile mümkün ...
    • Uçak motoru komponent tasarımı ve optimizasyonu 

      Baykal, Yunus Emre (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-12)
      Bu çalışmanın temel amacı uçak motorlarında dönen parçalar olarak nitelendirilen disklerin optimizasyonunun gerçekleştirilerek, infilak hızının hesaplanması ve bu anlamda bir metodolojinin ortaya konmasıdır.Gerçek bir disk ...
    • Uçak performans hesaplarına yönelik yazılım geliştirilmesi 

      Eken, Ali (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, uçak performansı hesaplamalarına yönelik geliştirilen, grafik kullanıcı arayüzlü bir program sunulmuştur. Programın kullanımının kolaylaştırılması amacıyla, kullanıcı tarafından sağlanan veri girişleri ve ...
    • Uçak yapılarında yorulma ve çatlak ilerlemesi 

      Atagündüz, Sabriye Sera (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-02-10)
      ÖZET UÇAK YAPILARINDA YORULMA VE ÇATLAK İLERLEMESİ Mühendislik tasarımlarında malzemeleri uygulama aşaması, tasarımcıya ve üreticiye çözmesi güç sorunlar getirmiştir. Birçok yüzyıl boyunca metal malzeme kullanımı oldukça ...