Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpaydın, Yusuf
dc.contributor.authorSeçkin, Turgut
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:55Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631226
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye'de okul müdürü görevlendirmelerinde esas alınan kriterlere ilişkin okul müdürlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada araştırma yöntemlerinden nitel yöntem kullanılmış olup, olgubilim (fenomenoloji) deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı İstanbul ili Eyüpsultan İlçesi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi İlkokul, Ortaokul ve Liselerde görev yapmakta olan toplam 20 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen `Okul Müdürü Görevlendirmede Esas Alınan Kriterlere İlişkin Okul Müdürlerinin Görüşleri (Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu)` aracılığı ile toplanmıştır. Okul müdürleri ile yapılan görüşmelerde, elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde ve görüşme soruları çerçevesinde elde edilen veriler, belirlenen temalar doğrultusunda araştırmanın bulguları olarak sunulmuştur.Araştırmanın genel sonucu okul müdürü görevlendirmelerinde daha nitelikli, adil, objektif, liyakat ilkelerine dayalı bir değerlendirme yapılarak okul müdürlüğünün asli görev haline getirilmesi gerekliliği, ancak mevcut mevzuatın bu ihtiyaca cevap veremediği ve yetersiz kaldığıdır. Okul müdürü görevlendirmelerinde yazılı sınava ilave olarak, müdürlerin performans ve başarısını belirleyebilecek, kurum standartlarını yükseltecek kriterlerin yönetici değerlendirme formuna eklenerek değerlendirmede dikkate alınarak ve mülakat sisteminin de daha uygulanabilir hale getirilerek değerlendirmeler yapılırsa daha nitelikli, verimli, adil ve nesnel sonuçlar elde edilebilir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify the views of school principals based on the criteria of school principal assignments in Turkey. In this study, a qualitative method was used as a research method and phenomenological design was preferred among qualitative research methods. The study group of the research consisted of 20 school principals who are working in the primary schools, secondary schools and high schools in Eyüpsultan, Istanbul, which are affiliated to the Ministry of Education, in 2017-2018 educational year. The data of the study were collected through a semi-structured interview form titled `The opinions of the school principals on the criteria for the assignment of the school principal` which is developed by the researcher. Data obtained from interviews with school principals were analyzed using descriptive analysis technique. The results of the analyzes and the data obtained within the framework of the research questions are presented as the findings of the research in line with the determined themes.The general result of the study is that the school management should become a real duty by making a more qualified, fair, objective and merit-based evaluation in the assignments of the school principals, but the current legislation cannot respond to this need and is insufficient. In addition to the written examination in the School principal assignments, more qualified, efficient, fair and objective results can be obtained if the criteria that determines the success and performance of the principals and the criteria that will increase the institution standards are taken into consideration in the evaluation by adding those criteria to the administrative evaluation form along with the applicable improvements in interview system.Key words: School principal, director assignment, legislationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürü görevlendirmelerinde esas alınan kriterlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri
dc.title.alternativeThe views of school principals based on the criteria of school principal assignments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-07
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTasks
dc.subject.ytmPrincipal selection
dc.subject.ytmSelection criteria
dc.subject.ytmLegislation
dc.subject.ytmTask mapping
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10247822
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544835
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess