Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahan, Azize
dc.contributor.authorAysal, Beyhan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:31:32Z
dc.date.available2021-05-08T07:31:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630842
dc.description.abstractNezaket, bir arada yaşayabilmek için toplumsal farklılıkların esas alınarak bireylerin nasıl davranmaları gerektiğini belirten yollar ve kurallardır. Nezaketsizlik ise özellikle çalışma ortamında giderek artan ve iş yerlerinde iş memnuniyetini, bireysel ve kurumsal performansı olumsuz etkileyen bununla birlikte büyük ölçüde gözden kaçan bir kavramdır. Araştırmanın amacı, bir eğitim hastanesinde görev yapan hemşirelerin nezaket kavramına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırma ile hemşirelere göre hastanelerde nezaket ve nezaketsizlik içeren davranışlar, nezaketsizliğin türleri, çalışanların nezaketsizliğe tepkileri ve nezaketsizliğin önlenmesine yönelik önerileri incelenmiştir.Tanımlayıcı nitelikte yapılan bu çalışma Ankara ilinde bir eğitim ve araştırma hastanesinde görev yapan 191 hemşirenin katılımı ile 15 Kasım 2017 – 15 Ocak 2018 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırmanın verileri, tanıtıcı özellikleri ve nezaketsizliğe yönelik deneyimlerini içeren `Hemşirelerin Nezaket Kavramına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi` ile ilgili bir soru formu aracılığı ile toplandı. Elde edilen veriler, `IBM SPSS Statistics 18` paket programına aktarıldıktan sonra bağımlı ve bağımsız değişkenler dikkate alınarak analiz edildi ve verilerinin analizinde tanımlayıcı istatistikler, ki-kare, sayı, yüzde ve ortalama kullanıldı.Hemşirelerin %79,6'sının çalışma ortamında nezaketsiz davranışlarla karşılaştıkları belirlenmiş ve nezaketsizliğin en fazla hasta ve hasta yakınlarından (%76,32) kaynaklandığı ortaya konulmuştur. Hemşirelerin nezaketsiz davranışlarla karşı karşıya kaldıklarında verdikleri tepkilerin genel olarak olumlu olduğu görülmüştür. Hemşirelere göre çalışma ortamında nezaketi arttırmaya yönelik alınması gereken önlem ve uygulamalar hizmet içi eğitimlerde nezaket kavram ve kurallarına yer verilmesi, gerektiğinde tekrarlanması ve nezaketsiz davranışların tolere edilmemesi yönündedir.Anahtar Kelimeler: Nezaket, Nezaketsizlik, İşyeri nezaketsizliği, Hemşireler
dc.description.abstractCivility is the ways and rules that specify how individuals should behave based on social differences in order to live together. Incivility, a concept increasingly observed in the working environments, is negatively influencing the job satisfaction, individual and institutional performance at workplaces, and it is largely ignored. The aim of the research is to determine the opinions of the nurses working in a training and research hospital on the concept of civility. In this study, according to the nurses, the behaviors involving civility and incivility in the hospitals, the types of incivility, the reaction of employees to the incivility and suggestions for preventing incivility were investigated.This descriptive study was conducted between November 15, 2017 and January 15, 2018 with the participation of 191 nurses working in a training and research hospital in Ankara. The survey's data were collected via a questionnaire `Identifying Nurses' Opinions about the Concept of Civility` which included their demographic characteristics and experiences of incivility. The data obtained were analyzed by evaluating dependent and independent variables after transferring them into the `IBM SPSS Statistics 18` software, and descriptive statistics, chi-square, number, percentage and mean were used in the analysis of the data.It was determined that 79,6% of the nurses met with nonsense behaviors in the working environment and it was found that incivility was mostly caused by patients and their relatives (76.32%). Reactions that nurses face when facing incivility behaviors are generally seen as positive. According to the nurses, the measures and practices that should be taken in order to increase civility in the working environment are to give civility concepts and rules in service trainings, to repetition when necessary and to not tolerate disrespectful behaviors.Keywords: Civility, Incivility, Workplace incivility, Nursesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleBir eğitim ve araştırma hastanesinde görev yapan hemşirelerin nezaket kavramına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the opinions of the nurses working in an education and research hospital about civility
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-24
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmNursing services
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.subject.ytmNurse-patient relations
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmCommunication styles
dc.identifier.yokid10196435
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521007
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess