Belediyelerdeki müdürlük hizmetlerinin yönetim organizasyon sorunları ve çözüm önerileri: İstanbul ili Esenyurt Belediyesi örnek uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yönetim, eski çağlardan günümüze kadar çeşitli anlayışlara sahip olmuş, farklı uygulamaları ve yönergeleri yapılmış bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bir ekonomiyi, bir işletmeyi ve bir toplumu yönetmek arasında farklar olsa da aslında her birinin ortak noktaları bulunmaktadır. Yönetmek, işin, devletin, toplumun, ekonominin vb. detaylarına hâkim olmak, desteğe veya düzeltilmeye ihtiyaç duyan birimleri, kurumları, kişileri, göstergeleri tespit etmek ve tespit edilen bu noktaları yönetilen yerin hedefleri ve faydaları doğrultusunda iyileştirmeye dayanmaktadır. Yönetimin bir diğer hedefi de geliştirmek, modern çağa uydurmak, rekabet edebilir veya kendine yetebilir bir sistem oluşturmaktır. Yani yönetimin temel hedefleri problemleri tespit ve yok ederek, yönetilen faktörü çağa uygun, kendine yetebilen ya da rekabet edebilen bir faktör haline getirebilmektir. Kısacası eksik kalan unsurların düzeltilmesi ve değiştirmesi esasına dayalı bir süreçtir.Belediyeler ise, halka en yakın kamu yönetimi birimi olarak karar organları halk tarafından seçilen özerk kurumlardır. Günümüzde bulunduğu yerden yönetim ilkesine göre faaliyetlerini sürdüren belediyeler, işlevsel değişimlerle halkın ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmaktadır. Yeni kamu yönetimi anlayışı kamu kurumlarının bürokratik, verimsiz ve hantal yapılarının değiştirilerek, kamu hizmetlerinin daha etkili ve verimli olarak yerine getirilebilmesi amacını taşıyan kamu işletmeciliği anlayışıdır. Yerel yönetimlerde Yönetim ve Organizasyon sorunlarına yönelik atılacak adımlar her geçen gün önemini daha da arttırmaktadır. Burada amaç, personelin verimliliğini artırmak, bilgi ve becerilerinin gelişmesini sağlamak eğitimin geliştirilmesini, planlamasını, eğitim programlarının hazırlanmasını ve eğitim alan personelin değerlendirilmesini de kapsamaktadır. Belediyelerde hizmet içi eğitim uygulamaları ise belediye personelinin verimlilik düzeylerini yükseltmeyi, gelecekteki görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmeleri için onların bilgi ve deneyimlerini artırmayı amaçlayan eğitimlerdir. Sonuç olarak bu çalışmada, Esenyurt Belediyesi örnek uygulama kapsamında Müdürlük Hizmetlerinin Yönetim ve Organizasyon sorunları ortaya konulmuş, bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yerel Yönetim, Belediye, İşletmeler, İşlevsel Belediyecilik, Devlet, Hizmet İçi Eğitim, Esenyurt Belediyesi Management has emerged as a concept that has had various understandings from the ancient times to the present day and made different applications and directives. Although there are differences between managing an economy, a business and a society, each of them has something in common. Managing, business, state, society, economy etc. Having knowledge of the details is based on identifying the units, institutions, persons, indicators that need support or correction, and improving these points in line with the objectives and benefits of the managed place. Another aim of management is to develop, to adapt to the modern era, to create a competitive or self-sufficient system. In other words, the main objectives of management are to identify and destroy problems and to make the managed factor a suitable, self-sufficient or competitive factor. In short, it is a process based on the correction and modification of the missing elements.In the case of municipalities, the decision-making bodies as the closest public administration unit are autonomous institutions. Municipalities, which operate according to the principle of management from now on, try to meet the needs of the people with functional changes. The new concept of public administration is a public management understanding that aims to make public services more effective and efficient by changing the bureaucratic, inefficient and cumbersome structures of public institutions. The steps to be taken for the management and organization problems in the local administrations increase their importance more and more every day. The aim here is to increase the productivity of the personnel, to improve the knowledge and skills of the personnel, to develop the training, to plan, to prepare the training programs and to evaluate the training personnel. In-service training practices in municipalities are trainings aiming to increase the efficiency levels of municipal staff and to increase their knowledge and experience so that they can better fulfill their future duties and responsibilities.As a result, in this study, management and organization problems of the Head Office Services were presented and suggestions for solutions were made.Keywords: Local Government, Municipality, Enterprises, Functional Municipality, State, In-service Training, Esenyurt Municipality.
Collections