Kamu kurumlarında yönetim ve organizasyon sorunu: Diyanet İşleri Başkanlığı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında demografik, sosyolojik, teknolojik yaşam etmenlerindeki gelişmeler insanların yaşam koşullarını etkileyerek değişimlere sebep olmuştur. Bununla birlikte iş yaşamında da hızla değişen şartlar kurum ve kuruluşların yönetim ve organizasyon yapısını önemli hale getirmiştir. Diyanet İşleri Başkanlığı diğer kurumlara göre farklı bir vizyona sahiptir. Diyanet İşleri Başkanlığının asıl çalışma alanı insanlar için önemli olan din kavramıdır. Bu sebeple diğer kurumlarda olmayan bazı problemlerle muhatap olunmaktadır. Bu çalışmada Diyanet İşleri Başkanlığının yönetim ve organizasyon yapısı ve sorunlarını konu edilmiştir.Bu çalışma teorik ve ampirik olmak üzere 2 kısma ayrılmaktadır. Teorik bölümde kaynak tarama yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise anket çalışması yapılmıştır. Yapılan bu anket çalışması Diyanet İşleri Başkanlığındaki yönetim ve organizasyon sorunlarını tespit etmek içindir. Anket 26 sorudan oluşmaktadır. Anketin güvenilirlik katsayısı 0,816 bulunmuştur. 401 kişiye uygulanan anketin yorumlanmasında SPSS programından yararlanılmıştır. In today's world, developments in demographic, sociological and technological life factors have affected the living conditions of people and caused changes. However, the rapidly changing conditions in business life have made the management and organization structure of institutions and organizations important. The Presidency of Religious Affairs has a different vision compared to other institutions. DİB's main field of study is the concept of religion, which is important for people. For this reason, some problems are encountered in other institutions. In this study, the management and organizational structure of the Presidency of Religious Affairs and its problems are discussed.This study is divided into two parts as theoretical and empirical. In the theoretical section, the method of source scanning is preferred. In the last part of the study, a survey was conducted. This survey is to determine the management and organizational problems in the Religious Affairs Department. The survey consists of 26 questions. The reliability coefficient of the questionnaire was 0.816. SPSS program was used in the interpretation of the questionnaire applied to 401 people.
Collections