Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorSharif, Ranjdar Hama
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:41Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:41Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628212
dc.description.abstractSon zamanlarda, çocuklara yabancı dil öğretimi dünya genelinde eğitim alanının en önemli konusu olarak görülmektedir.Birçok araştırmacı bu konuyla ilgilenmekte olup çocuklara yabancı dil öğretimi süreci üzerine odaklanmaktadır.Araştırmacılar çocukların güçlü ve zayıf olduğu noktaları analiz etmeye ve anlamaya çalışıyorlardı.Ve sonucunda çocukları diğer öğrencilerden ayıran dil yeteneği, cinsiyet,yaş, yaratıcılık ve motivasyon gibi faktörler olduğu sonucuna ulaşmışlardır.Diğer araştırmalardan farklı olarak, bu çalışma çocukların sosyal-duygusal dengelerinin yabancı dil öğrenimindeki rolünü ve bu becerilerin ikinci dil öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmaktadır.Bu çalışma için, anasınıfı öğrencisi Margret ve anasınıfına İngilizce kursu alma amacıyla giden 4-5 yaşları arası , 18'i kız ve 15'i erkek 33 çocuk seçilmiştir.İngilizce kursunun başında , çocukların sosyal ve duygusal becerilerini ölçen bir test uygulanmıştır.Sonuçlar başarı ile sosyal-duygusal beceriler arasındaki ilişkinin büyük ölçüde önemli olduğunu ortaya koymaktadır.Sosyal-duygusal becerileri yüksek seviyelerde olan öğrencilerin yabancı dil öğreniminde daha aktif oldukları ve İngilizce yeterlilik sınavında yüksek puan aldıkları görülmüştür.Diğer taraftan da sosyal-duygusal becerileri düşük olan öğrenciler İngilizce yeterlilik sınavını geçememiş veya düşük derecelerle geçmişlerdir.
dc.description.abstractNowadays, second language learning, among young learners, is considered as one of the main subjects in the field of education around the world. Much research dealt with this subject and focused on the processes of second language learning among young learners. Researchers were trying to understand and diagnose young language learners' strengths and weaknesses. They came up with some evidence that showed language aptitude, gender, age, creativity, and motivation were among the elements that made young students be different from other students. Unlike other research, this study aimed to identify the role of social-emotional stabilities among young learners in second language learning. We specifically examined the influences of these skills in the process of second language learning. For this study, Margret kindergarten was chosen, and thirty-three children were randomly selected who applied for an English language course in the kindergarten. Eighteen of the selected children were females while the rest were males, and the age of the participants was between 4-5 years old. At the beginning of the English course, a pretest was conducted to measure the children's social and emotional skills. After data collection, the finding showed a significant relationship between social-emotional skills and second language learning. Those students who showed a high level of social-emotional skills were more active in learning their second language and passed the test of English proficiency with high degrees, while those students who showed a low level of social-emotional skills could not pass the English language test or passed with low degreesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe role of social-emotional stability in English among Iraqi kindergarteners
dc.title.alternativeİngilizcede sosyal-duygusal istikrarın Iraklı kreş çocukları üzerindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmStability
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmPsycholinguistics
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10091080
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426130
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess