Öğretim yöntemlerinden gezi gözlem ve inceleme metodunun uygulanmasında ortaya çıkan problemlere ilişkin öğretmen görüşleri (Güngören İlçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Kaplan Sayı, Ayşin | |
dc.contributor.author | Öz, Göksun | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:49:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:49:40Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628208 | |
dc.description.abstract | Eğitimde, hedeflenen amaçlara ulaşmak için çeşitli öğretim teknikleri uygulanmaktadır. Bir dersin veya bir konunun öğretimi rastgele, amaçsız ve yöntem olmadan düşünülemez. Özellikle yöntem, öğretim etkinlikleri için önemli bir esas niteliğindedir. Bu araştırmada, okullarda uygulanan öğretim yöntemlerinden biri olan gezi gözlem ve inceleme eğitim metodunun kullanımı, bu metodun uygulanmasında ortaya çıkan problemlere ilişkin öğretmenlerin görüşlerine yer verilmesi amaçlanmıştır. Tezin kapsamında ise öğretim yöntemleri anlatıldıktan sonra bu yöntemlerden gezi gözlem ve inceleme metodu ayrıntılı olarak ele alınıp öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerine uygun bir çalışma ile yer verilmeye çalışılacaktır. Araştırmanın verileri 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Güngören ilçesindeki altı ilkokul ve ortaokulda görev yapan 56 sosyal bilgiler, 51 fen bilimleri, 62 Türkçe ve 131 diğer (sınıf, resim, müzik, İngilizce vd.) olmak üzere 300 öğretmenden toplanmıştır. Verilerin toplanmasında betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada uzman görüşleri alındıktan sonra araştırıcı tarafından geliştirilen ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen öğretmen görüşleri SPSS paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde dağılımın belirlenmesi için frekans ve yüzdelik değerleri, önemli görülen değişkenler arasındaki farkın anlamlılık düzeyini belirlemek amacıyla ki kare analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin gezi gözlem ve inceleme metodunu kullanırken okul idarelerinin geziler konusunda olumlu tutum sergilediklerini ortaya koymuşlardır. Öğretmenler gezi gözlem sırasında uygulanan idari izinlerin gerekli olduğunu düşünmektedir. Öğrencilerin ise genel olarak gezi gözlem ve inceleme yöntemini uygularken kurallara uygun olarak davrandıkları görülmektedir. Öğretmenlerin en çok karşılaştıkları zorluklardan bazıları olarak, velilerin gezi gözlem ve inceleme metodu hakkında yeterince bilgi sahibi olmamaları, velilerin gezi masraflarını karşılamakta sıkıntı çekmeleri oldukları görülmektedir. Ayrıca gezi gözlem sırasında öğrencilerin tehlikeli durumlarla karşılaşabilme olasılığının olması, öğretmenleri gezi gözlem hakkında olumsuz düşünmelerine sebep olmaktadır.Anahtar Kelimeler: Gezi gözlem ve inceleme metodu, Öğretim yöntemleri, Yaparak yaşayarak öğrenme | |
dc.description.abstract | In order to achieve the targeted objective in education, various teaching activities are implemented. Teaching of a subject or a lesson can not be taught in a promiscuous way, randomly and with no aim. Certain methods particularly, are an attribution to teaching techniques. This study shows the problems that arise from teachers who use the implementation of the 'excursion observation' method in schools, and it is aimed to view their opinions. After the explanation of the teaching methods and the effectiveness of these observation trips, with a quantative study the opinions of the teachers in the concept of this thesis will be shown. The data in this study is from 2013-2014 Academic Year of 6 primary and secondary schools in the district of Güngören / Istanbul. There are 56 social studies, 51 science and technology, 62 Turkish and 131 other (homeroom, visual arts, music, English etc) in total of 300 teachers in these 6 schools who provided information to help in collecting data for this survey. After the collection of the views of experts in this study, the collectors quantification was used. The teachers opinions used in this research, results that are obtained are analized in the SPSS package program. In the analysis of the data, the frequency of the distribution and the percentile values are determined.As a result of the research, teachers who use this method of 'the excursion observations' have shown the administrative bady a positive outcome. Teachers believe permissions should be applied during the excursions. Where as the students in general obey the rules when this method of 'the excursion observation' is provided. However, the teachers main problem using this method, comes from the parents as they think the teachers are not qualified enough to provide this method and they also find it hard to provide financial support for these excursions. Also, a negative aspect the teachers come across is the fact of student being left in a dangerous situation.Key words: Excursion Observations, Teaching Methods, learn by living and doing something. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretim yöntemlerinden gezi gözlem ve inceleme metodunun uygulanmasında ortaya çıkan problemlere ilişkin öğretmen görüşleri (Güngören İlçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Teaching methods of the excursion observations and review of the problems that arise to teacher feedback(Example of the Güngören District) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Research-investigation by learning | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Trip-observation method | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10091684 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 426133 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Yönetimi Bilim Dalı |