The role of attitude in the first language attrition among Kurdish bilingual adolescents in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, birey tarafından edinilen bir dilde patolojik olmayan azalma (Köpke & Schmid, 2004b) olarak tanımlanan dil bozumu ve tutum arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmalar tutum, motivasyon ve diğer duygusal faktörlerin ikinci dil öğreniminde önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Bu tez tutumun aynı zamanda dil bozumu ve dil sürdürümü üzerinde belirleyici bir etkiye sahip olduğunu varsaymaktadır. Bu çalışmanın veri toplama sürecinde, nicel ve nitel araştırmalar kullanılmıştır. 134 ergen katılımcının ana dilerine yönelik tutumlarını değerlendirmek için araştırma ekibimiz tarafından geliştirilen İki Dilliler İçin Kişisel Dil Tutum Ölçeği (PLAQ-B) kullanıldı ve temel tanı aracı olarak kullanılan PLAQ- B Faktör Analizi tarafından belirlenen dört alt boyutta yorumlandı (Faktör 1: Dil Sürdürümü ve Motivasyon; Faktör 2: Öz Yeterlik; Faktör 3: Dil Prestiji; Factor 4: Duyuşsal Alan). Katılımcıların ana dil bozum seviyesini ölçmek için, üç farkli resim adlandırma testi, kendini 100 kelimeyle anlatma ve 150 kelimeyle resme uygun hikaye yazma testleri kullanıldi. Son olarak, bozum nedenleri hakkında daha fazla bilgi edinmek ve tutum ölçeği yoluyla elde edilen bilgileri doğrulamak için 14 gönüllü katılımcıya Sesli Düşünme Tekniği (Think-aloud Protokol) uygulandı.Sonuçlar, ana dile yonelik tutum ile dil sürdürümü, dil tercihi ve dil kullanım sıklığı gibi değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, tutum ile katılımcıların resim adlandırma testi ve yazılı test performanları arasında güçlü bir korelasyon olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Ana dil bozumu, Tutum, Dil sürdürümü ve Dil tercihi. The aim of this dissertation is to explore the relationship between attitude and first language attrition, defined as the non-pathological decrease in a language that had previously been acquired by an individual (Köpke & Schmid, 2004). The studies on L2 acquisition have shown the strong impact of attitudes, motivations and other affective factors on linguistic learning. This dissertation, therefore, hypothesizes that attitude has a decisive influence on language attrition and maintenance. Both quantitative and qualitative data have been employed during the process of data- gathering. We used Personal Language Attitude Questionnaire for Bilinguals (PLAQ- B) developed by our research team to assess the attitudes of 134 adolescents towards their first language. PLAQ-B, as the basis for our diagnostic tool, was interpreted in four sub-dimensions determined by Factor Analysis (Factor 1st: Language maintenance and Motivation, Factor 2nd: The second Self-efficacy, Factor 3rd: prestige of the language and Factor 4th: Affective Domain). In order to measure the participants' first language attrition level, three picture naming tasks and two writing tasks were also used. Finally, Think Aloud Protocol was applied to randomly selected 14 volunteer participants to learn more about the reasons of attrition and to validate all the information obtained from the questionnaire and the tasks.The results have shown that there is not only a significant correlation between attitude and such variables as language maintenance, language choice and the frequency of language use, but also a strong correlation between attitude and the performance of the participants in the picture naming tasks and the writing tasks.Keywords: First language attrition, attitude and language maintenance.
Collections