Implemented strategies of enhancing motivation among Iraqi students for learning English language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Kuzey Irak'ta bulunan lise düzeyi sınıflarda ingilizce öğretmenleri tarafından kullanılan motivasyon stratejilerini tanımlamaya çalışmaktadır. Bu durumda problem öğretmenin kullandığı öğretim yöntemlerindedir; çünkü öğretim yöntemleri öğrencilerin yabancı dil öğrenim motivasyonlarını etkilemektedir. Bazı öğretmenlerin motivasyon stratejilerini kullanmada deneyim sahibi olmamaları öğrencilerin motivasyonunu düşürmektedir. Bu sebepten dolayı çalışmanın amacı Kuzey Irak'taki ingilizce öğretmenlerini yönlendirebilecek motivasyon strateji türlerini bulmaktır. Ayrıca,bu çalışma öğrencilerin öğretmenlerinin eğitim yöntemleri hakkındaki görüşlerini de ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya 3 araştırma sorusu yön vermektedir.Sonrasında anketler aracılığı ile toplanılan bilgiler analiz edilmiştir.Sonuçlar göstermektedir ki : İngilizce öğretmenlerinin çoğu ingilizce dili eğitiminde motivasyon stratejilerini verimli bir şekilde kullanamamaktadır. Bu arada ,öğretmenlerin çoğu müfredatı tüm açılardan onaylamaktadır ve müfredatın İngilizce dili eğitiminde öğrencileri yeteri kadar motive ettiğini düşünmektedirler. This study aimed to identify the motivational strategies that are used in the classroom by English teachers in high school in Northern Iraq. The problem of the statement is the teachers' teaching strategies which influence the learners to be motivated in learning foreign languages. Some teachers do not have experience in using motivational strategies; this will be demotivation of the learners. For this purpose, we specifically investigated the types of the motivational strategies that lead by the English teachers in the Northern Iraq. Moreover, it aimed at finding the students' perspectives on their teachers teaching strategies. The study examined three research questions. As data collection tools, we used questionnaires. The findings showed that most of the teachers of English are not aware of the motivational strategies to motivate their students to learn the English language in an effective way. Meanwhile, most of the teachers agree with all the aspects of the curriculum. They thought that the curriculum was available for the students to be motivated in learning the English language. Meanwhile, the students stated that their teacher's techniques were not enough to motivate them.
Collections