Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraduman, İlkay
dc.contributor.authorDerici, Sultan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:38Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628195
dc.description.abstractDünyada sivil hava kargo taşımacılığı yirminci yüzyıl başında posta taşımacılığı ile başlamıştır. Günümüzde ise çok farklı ürün çeşitleri ile müşterilerine hizmet vermektedir. Sivil hava kargo taşımacılığının tercih edilmesindeki en önemli etken zaman kısıtını iyi kullanmasıdır. Diğer taşıma türlerinden bariz bir şekilde hızlı olması, coğrafi ve siyasal koşullardan en az derecede etkilenmesi tercih sebebi olmasını sağlamaktadır. Bazı şartlarda alternatifsiz olmasına rağmen sivil hava kargo taşımacılığının sürekli bir gelişim içinde olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle 1970'lerden sonra sadece kargo ve kurye taşıyıcı özelliği olan işletmelerin ortaya çıkmasıyla rekabet oluşmuş, bu işletmeler kargo ve kurye pazarına yenilikçi ürünler sunmuşlardır. Müşteri talepleri doğrultusunda geliştirilen yeni ürünler diğer ürünlere göre daha pahalı ürünler olmasına karşın, sağladıkları avantajlar nedeniyle tercih sebebi olmaktadır. Bu işletmeler kendilerine özgü yönetim, organizasyon ve operasyon yapılarıyla yolcu taşıyan havayolu işletmelerinden ayrılmaktadırlar. Kurdukları taşıma ağlarıyla ismini bile duymadığımız ülkelere ve şehirlere hızlı bir şekilde gönderinizi teslim etmektedirler.Havayolu kargo taşımacılığının kabul, depolama ve taşıma kuralları da geçen süre içinde belirlenmiş olmakla birlikte uygulamalar düzenli bir şekilde teknolojideki gelişmelere ve hava kargo otoritelerinin tavsiyelerine paralel olarak güncellenmektedir.Havayolu kargo göndericileri diğer taşıma türleri göndericileri gibi fiyata karşı hassastırlar. Taşıma ücretleri ise diğer taşıma türlerinden daha yüksek olduğu için göndericilerin hassasiyetleri daha fazla olmaktadır. Havayolu kargo taşıyıcıları ise bu engeli aşabilmek için ürün çeşitlendirmesine gitmektedirler.Bu çalışmamızda sivil hava kargo taşımacılığının tarihsel gelişimiyle ve lojistik terimleriyle birlikte hava kargo taşımacılığına ait kurallar ile özel nitelikli kargoların kabul, depolama ve taşıma kuralları incelenmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünü ise hava kargo taşıyıcılarına ayırdık. Hava kargo taşıyıcılarının maliyet kalemleri, fiyatlandırma stratejileri ve müşteri memnuniyeti ilişkisi incelendi.Çalışmanın araştırma bölümünde ise hava kargo taşımacılığında müşteri tercihlerini etkileyen faktörleri belirledik ve bu faktörlerin önem derecelerin araştırdık. Hava kargo pazarına sürülebilecek yeni bir ürünün piyasadan pay alabilmesi ve piyasada kalıcı olabilmesi için hangi özelliklere sahip olması gerektiğini inceledik.Çalışmamızın hem havayolu kargo taşıyıcılarına hem de göndericilerine yeni ürünlerin piyasaya sunulmasında yol gösterici olacağına inanıyoruz.
dc.description.abstractCivil air cargo transportation had begun in early twentieth century via mail transportation in the world.Nowadays it is served to customers as diversified product range.The most important reason for preference for air cargo transport is to use time constraint the best among the modes. It is preferred because of delivery time speed, the least sensitive to geographic and political conditions among transportation modes. It has no alternative in some situations but we can say it is still in progress.Particularly after 1970's with the emerging cargo and courier only operators a competitive market existed and these cargo companies submitted innovative products to air cargo transport market. Although new products designed in accordance with customers' requests are the most expensive ones, the advantages make them preferable. These companies differ from passenger airlines to have distinctive management ,organisational and operational structures. With their distinctive air transport network, they deliver your shipment to unpopular countries and cities.Although the procedures of acceptance,storage and carriage for air cargo transport were determined,the procedures are updated in accordance with technologic progress and advices of air cargo transport authorities.Air cargo shippers are sensible to prices as shippers using other transport modes.but the air transport fees are more expensive than the other modes so as a consequent the air cargo shippers are more sensible to transport fees.Air cargo operators make product diversification to get rid of this problem.In this study , history of air cargo transport , logistics nomenclature and air transport procedures and particularly acceptance,storage,and carriage procedures of special loads were examined.Second chapter of this study is reserved for air cargo operators. The correlation between cost items and pricing strategies of air cargo operators and customer satisfaction was examined.In research chapter of this study, attributes of customer preferences and levels of attributes were determined . the specifications of a launch product in air cargo transport market were examined for taking a share in market and long lasting.We believe our study will guide to air cargo operators and shippers to design a launch product.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLojistik yönetiminde özel nitelikli kargoların havayolu ile taşınmasında müşteri tercihlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeSpecial cargo transportation by air in logistics management determination of customer preferences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmCargo services
dc.subject.ytmCargo transportation
dc.subject.ytmAirline transport
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmLogistic management
dc.identifier.yokid10092289
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426143
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess