Show simple item record

dc.contributor.advisorAdıgüzel, Muhammet Sani
dc.contributor.authorYilmaz, Yasemin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:37Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:37Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628188
dc.description.abstractİletişim ve ulaşım olanaklarının gelişmesi ile ana akım medyanın halk kitlelerine erişimi kolaylaşmıştır. Erişimin kolaylaşması kamuoyu üzerinde kabul edilebilir bir etkinin oluşmasını sağlamıştır. Medya, bu etki alanı içinde eğitim ile ilgili kamuoyu üzerindeki etkisini önemli ölçüde artırmıştır. Ayrıca insanların eğitim konularında müracaat ettiği bir kaynak olarak da karşımıza çıkmaktadır.Toplumun tamamını ilgilendiren eğitim konusun¬da, gazete, televizyon ve internet medyasında birçok haber yer almaktadır. Gaze¬teler, eğitim ile ilgili özel sayfalar ayırmakta, bün¬yelerinde sadece eğitim konusunda yazan köşe ya¬zarları bulundurmakta ve eğitim ile ilgili ek yayınlar çıkarmaktadırlar. Aynı şekilde televizyon yayıncılığı da biçim değiştirerek, gerek program açısından, gerek habercilik açısından sınırlarını oldukça genişletmiştir. Bu geniş çerçevenin temelinde söylem seçkinleri de yer almaktadır. Bu çalışma eğitim haberlerinde yer alan söylem seçkinlerinin analizi şeklinde gerçekleştirilmiştir.`Ana akım medyada yer alan eğitim haberlerinin söylem seçkinleri açısından incelenmesi` konulu çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm eğitim medya ilişkisi, medya, ana akım medya ve eğitim-haber ilişkisi, söylem ve söylem seçkinleri tanımlamaları yapılmış, medya içindeki rolü ve toplumsal etkileri belirlenmiştir. İkinci bölümde, ana akım medya kapsamında 3 ulusal gazete çevrimiçi sitelerinde, içinde söylem seçkini bulunan ve bulunmayan eğitim haberleri 2 ay süreyle takip edilmiştir. İçinde söylem seçkini bulunan haberler incelenerek toplum ve birey üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın üçüncü bölümünde eğitim haberlerinde kullanılan söylem seçkinlerinin analizinden elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Bu bulgular üzerinden yapılan yorumlarda ise söylem seçkinlerinin söylemlerinin toplum ve birey üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Sadece söylem seçkinlerinin belli dönemlerde sınav, okul tercihleri, öğrenci gibi öne çıkan konularda bilgi vermek amacıyla haber içinde kullanıldıkları görülmüştür. Dördüncü bölüm sonuç ve öneriler bölümüdür. Bu bölümde söylem seçkinlerinin ve söylemlerinin analizinden elde edilen bulgulara dayanan sonuçlar bulunmaktadır. Bu sonuçlar doğrultusunda söylem seçkinlerinin kullandığı söylemler üzerine öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Söylem Seçkinleri, Söylem, Ana Akım Medya, Haber, Eğitim
dc.description.abstractThe development of communication and transportation opportunities has facilitated the access of mainstream media to the mass. The access easiness has provided the formation of impact acceptable over the public opinion. Within this impact area, the media has considerably increased its impact on the public opinion concerning the education. Furthermore, it is also confronted as a resource consulted by people about education matters.In the education matter concerning the whole society, lots of news take part in the newspaper, television and internet media. The newspapers reserve special pages concerning the education; they have columnists within their scope just for education subject and publish additional broadcasts concerning the education. In the same way, the television broadcasting has changed its style and has considerably extended its limits from whether the point of program or journalism. In the foundation of this wide frame, there are also discourse superiors. This study has been performed as analysis of discourse superiors taken part in the education news.The study regarding `the analysis of discourse superiors of education news taken part in the mainstream media` is constituted of 4 parts. The first part defines the relation between education and media, media, mainstream media and relationship between education and news, the definitions of discourse and discourse superiors, its role and social impacts in media. In the second part, we have followed for 2 months the education news having and not discourse superiors over online sites of 3 national newspapers in the scope of mainstream media. By investigating the news having discourse superiors in it, we have tried to determine his/her impact on the society and individual.In the third part of the study, we have given place to the findings obtained from the analysis of the discourse superiors used in the education news. Whereas in the interpretations made on these findings, we have determined that the discourses of discourse superiors have no significant impact on the society and individual. We have seen that the discourse superiors are used within the news to give information at certain periods about prominent matters such as exam, school preference/selection and student. Finally the fourth part is about the conclusion and suggestion. In this part, you can find the conclusions based on the findings obtained from the analysis of the discourse superiors and discourses. In line with these conclusions, we have presented suggestion over the discourses used by discourse superiors. Key words: Discourse superiors, discourse, mainstream media, news, education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAna akım medyada yer alan eğitim haberlerinin söylem seçkinleri açısından analizi
dc.title.alternativeAnalysis from the point of discourse superiors of the education news found in the mainstream media
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmDiscourse analysis
dc.subject.ytmTelevision news
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMainstream educational economics
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10097194
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432602
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess