The family buying behaviour of female consumers in retail industry
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, perakende sektöründe kadın tüketicilerin satın alma davranışları aile odaklanmak zorundadır.Araştırma ailenin baş satın alma ajan kadın ankete uygun örnekleme teknikleri istihdam edecektir. İstanbul iki bölge (yan) sahiptir.Araştırma kapsayacak şekilde gidiyor, Avrupa bölgesi ve Asya bölgesi (yan). Bir yüz elli (150) anketler kullanılmış ve yetmiş beş (75) anketin her her bölgeye dağıtım (taraf) nerede olacak dizayn edilecektir.Bu çalışma, satın alma faaliyetleri dahil kadın katılımcıların analizi varyans istatistiksel teknikler (ANOVA) Analizi kullanmak zorundadır. Hipotez kadın tüketicilerin satın alma davranışları önemli seviyesini test etmek için t-testi istatistiğini kullanarak satın alma tutulumunun önemini göstermek için formüle edilecektir.Anahtar kelimeler: Perakendecilik, tüketici davranışları, kadın tüketiciler, Türkiye,Model, perakende ticaret, satın alma kuralları, satın alma davranışı, satın alma kararları,tüketimini, esatın alma etkisi. The research emphasis on the family buying behavior of female consumers in retail industry. This research aims to hire convenient sampling techniques to survey female purchasers, whom are the chief buying mediator of the family. Istanbul, Turkey is divided into two parts. The Asian side and the European side by the Bosphorus. One hundred and fifty (150) questionnaires were designed where twenty five (25) each of the questionnaire were distributed among six different cities in Istanbul which are Kucukcekmece, Kadikoy, Avcilar, Beylikduzu, Taksim/Beyoglu, and Besiktas..This survey will make use of statistical techniques called (ANOVA) Analysis of variance to analysis the female respondents involved in the family purchasing activities. Hypothesis were conveyed to show the significance of the buying involvement using T-test statistic to test the level of significant of family buying behavior of female consumers in retail industry using SPSS statistical tool.There are findings, interpretations concluding parts which were established on the evaluation and statistical datas from the questionnaire.Keywords: Retailing, Consumer Conduct, Female Consumers, Turkey, Model, Retail Trade, Buying Conduct, Buying Behavior, Purchase Decisions, Consumptions, Buying Influence
Collections