Show simple item record

dc.contributor.advisorErtepınar, Hamide
dc.contributor.authorÖztürk, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:35Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:35Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628175
dc.description.abstractBu çalışmada mimari özellikleri farklı okullarda ki öğrenci ve öğretmenlerin okul binaları ve bahçeleri ile ilgili görüşleri araştırılmıştır. Araştırma İstanbul ilinde bulunan mimari özellikleri farklı olan üç ilkokullda 47 öğretmen ve 240 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Gerekli izinler alındıktan sonra alt düzeyde, orta düzeyde ve üst düzeyde olmak üzere üç okul seçilmiştir. Seçilen bu okullarda bulunan öğrenci ve öğretmenlere anket çalışması yapılmıştır ve bazılarıyla da görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, düşük düzey mimari özelliklere sahip okullarda 40 şube, 2 okul öncesi sınıfı, 38 ilkokul sınıfı, 4216 okul mevcudunun olduğu bildirilmiştir. Okulda kütüphane, yemekhane ve spor salonu bulunmamaktadır. 5 idareci odası, 1 özel eğitim sınıfının olduğu, fakat rehberlik odasının bulunmadığı belirtilmiştir. Kantinde okulun bahçesinde büfe şeklinde bulunmaktadır. Sınıflarda donanımın eksik olduğu, bazı sınıfların kendi imkanları ile projeksiyon aldığı bildirilmiştir. Tahtalarının eski ve tebeşirli olduğu, sıraların yetersiz olduğu, koridorların küçük ve temiz olmadığı, havalandırmanın yetersiz olduğu belirtilmiştir. Okul bahçesinde de oyun alanlarının, yeşil alanların olmadığı, temizliğin yetersiz olduğu, okul bahçe duvarlarının çok yüksek olduğu belirlenmiştir.Orta düzey mimari özelliklere sahip okullarda 12 şube ve 230 kişinin bulunduğu belirlenmiştir. Okullarda müzik sınıfı, spor salonu ve konferans salonu bulunmaktadır. Sınıflarda projeksiyon, internet, laptop bulunmaktadır. Koridorlar geniş ve aydınlatması yeterlidir. Panolar yeterlidir ve güncel durumdadır. Öğretmenler odası yeterli genişlikte bulunmaktadır ve televizyon ile bilgisayar bulunmaktadır. Taekwon-do, jimnastik, basketbol, voleybol ve futbol için kullanışlı salonlar, müzik odaları vardır. Kütüphanesi bulunmaktadır. Tuvaletler temiz ve her katta bulunmaktadır. Okul bahçesinde oyun alanları bulunmaktadır ve yeterli genişliğe sahiptir. Yeşil alanlar yeterli seviyede bulunmaktadır ve okul bahçelerinde gerekli olan temizliğin yapıldığı belirlenmiştir.Yüksek düzey mimari özelliklere sahip okullarda 36 derslik ve 806 kişi bulunmaktadır. Okulda revir, kütüphane, yemekhane, spor salonu, kantin, çay ocağı, 2 tane rehberlik servisi ve 40 bilgisayarın olduğu bilgisayar sınıfı bulunmaktadır. Koridorlar ve merdivenler geniştir, kütüphane vardır, tuvaletler temiz durumdadır, okulda yemekhane bulunmaktadır. Okul bahçesinde oyun alanları ve yeşil alanlar yeterli seviyede, temiz durumda ve çevre düzeni vardır.Araştırma sonuçlarına göre okullarda eksik olan bölümlerin ve malzemelerin Milli Eğitim bakanlığına bildirilmesi ve gerekli önlemlerin alınması gerektiği belirlenmiştir. Binaların yapımında gerekli mimari özelliklerinin olması gerektiği, okulun renginin öğrenciler ve öğretmenler tarafından belirlenmesi, sınıfların ve çevre düzeninin öğretmenler ve öğrencilerin fikirleri alınarak yapılması gerektiği önerilmektedir.
dc.description.abstractIn our study, opinions about the students' and teachers' school buildings and gardens that have different architectural features were investigated. The research was carried out with the participation of 47 teachers and 240 students in 3 primary schools with different properties. After the necessary permission was obtained, 3 school was chosen including a lower level, secondary level and the upper level. In these schools students and teachers were conducted a poll and interview technique was applied for some of them. According to the survey, schools with low architectural features have 40 branches, 2 classes for preschool students and 38 classes for primary school students, and tey also have 4216 students in total. There aren't any libraries, dining halls and sports halls. There are 5 administrator rooms and 1 special education class but there aren't any rooms for counceling service. There is a canteen in the school garden like a snack bar. It was reported that hardware is insufficent and some of the classes took a collection up for delineascope . It was stated that the boards are old and chalky, desks are insufficent, corridors are narrow and dirty, air conditioning is inadequate. It was also stated that there is no green field and playground in the school garden, hygiene is insufficent and the wall of the school garden is very high.It is stated that there are 12 branches and 230 students in schools with medium level architectural features. There are music hall, sports hall and conference hall in schools. There are delineascopes, internet connectivity and laptops in classes. Corridors are wide enough and the lighting is adequate. Billboards are updated and sufficent. Teachers' room is wide enough and there are a television and a computer in it. There are useful halls for taekwon-do, gymnastic, volleyball, basketball and football and also music halls. There are libraries in schools. There are toilets in each floor and they are clean as well. There is a playground in the garden and it is wide enough to play. Green field is sufficent and it is stated that the necesssary hygiene is provided.There are 36 branches and 806 students in schools with upper level architectural features. There are infirmaries, libraries, dining halls, sports halls, canteens, tea houses, 2 rooms for counceling service and computer rooms with 40 computers. Corridors are pretty wide and toilets are clean. Green field and playground are sufficent for students and the necesssary hygiene is provided as well. According to the survey, it was determined that materials and the missing parts of the schools should be reported to the Ministery of National Education and the necessary measures shold be taken. It was suggested that the school buildings should have the necessary architectural features, color of the school should have been decided by students and teacher of the school and the environmental plan should have been made by getting students' and teachers's opinion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMimari özellikleri farklı ilk ve ortaokullardaki öğrenci ve öğretmenlerin okullarının bina ve bahçeleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation about the opinions of gardens and school buildings that have different architectural features in primary and secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-22
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmArchitectural characteristics
dc.subject.ytmSchool buildings
dc.subject.ytmSchool gardens
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmMetaphor
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.identifier.yokid10103030
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426200
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess