Kültürlerarası pedagoji modeli, tartışmaları ve uygulama alanları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anadolu, tarihsel olarak farklı kültürlere ve inançlara ev sahipliği yapmış olması nedeniyle çokkültürlü bir coğrafyadır. Çokkültürlülük, farklı etnik ve kültürel kökenlere sahip toplulukların kendi özgün kimliklerini korumalarını onaylayan, her çeşit kültürel kimliğe yaşam alanı açan ve onların bu alanda varlıklarını korumalarını destekleyen bir anlayıştır. Çokkültürlülük anlayışının, toplumun üyeleri arasında etnik, kültürel, dilsel, dinsel vb. çeşitliliğin bir arada yaşamasını temin etmek, bunun yasalaştırılmasını temin etmek ve aynı zamanda bu farklı gruplar arasında bir tür toplumsal birlik hissinin oluşmasını sağlamak gibi önemli bir fonksiyonu vardır.Daha önce öğretmenler, idareciler ve öğrencilerin çokkültürlü eğitime dönük algılarını ortaya koyan çok sayıda çalışma yapılmıştır. Eğitim sisteminin önemli bir ayağını oluşturan eğitim sendikalarının çokkültürlü eğitime yönelik algıları, çalışmaları ve önerilerini ele alan bir çalışma ise henüz yapılmamıştır. Bizler de bu tez ile bu açığı doldurmayı amaçladık. Dolayısıyla bu çalışmada, nitel araştırmalarda yaygın olarak başvurulan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak eğitim sendikalarının çokkültürlülüğe yönelik algıları, çalışmaları ve önerileri araştırılmıştır. Görüşülen sendikalar; Eğitimciler Birliği Sendikası, Türk Eğitim Sendikası, Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası, Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası, Aktif Eğitimciler Sendikası, Tüm Eğitim Çalışanları Sendikası, Anadolu Eğitim Sendikası, Özgür Eğitimciler Sendikası, Demokratik Eğitimciler Sendikası'dır.Sendika yetkilileri, çokkültürlü bir coğrafyada yaşadığımızı ve bunu bir zenginlik olarak gördüklerini fakat eğitim sistemimizin çokkültürlü bir anlayışa sahip olmadığını ifade ettiler. Bu durumun ise fırsat eşitsizliğine neden olup pek çok sorunu tetiklediğini düşünmekteler. Bunun önüne geçmenin biricik yolunun farklı kimlikleri kabul etmek ve kucaklamak olduğu yine tüm sendika yetkililerince kabul görmektedir. Çokkültürlü eğitimle, insanların birbirini daha iyi tanıyacaklarını, farklı kültür ve inançlara mensup vatandaşlarımızın ülkeye ve topluma karşı aidiyet duygularının gelişeceğini ifade etmeleri son derece önemlidir.Sendika yetkililerine göre ülkemizde bugüne kadar çokkültürlü bir eğitim olmamasının temel sebebi karar alıcılardır. Tüm sendika yetkililerinde tepeden alınan kararların, taban tarafından itiraz edilmeden uygulanacağı fikri hakim. Tüm sendika yetkilileri uygulayıcı olan öğretmen ve idarecilerin çokkültürlü eğitime dair yeterli bir birikime sahip olmadıklarını düşünmektedirler. Bu problem için çözüm önerileri ise çeşitlilik arz etmektedir. Çokkültürlü eğitimin ülkemizde uygulanması halinde bir sendika yetkilisi dışında tüm sendika yetkilileri tereddütsüz olarak olumlu sonuçların oluşacağı düşüncesindedir. Dolayısıyla, eğitim sendikalarının farklı kültürleri barındıran toplumuza dair farkındalıkları ve farklı kültürlere mensup kesimlerin yaşadıkları sorunlara karşı hassasiyetleri oldukça yüksektir. Çokkültürlü eğitimin bu sorunların pek çoğunun çözümüne büyük katkı sağlayacağı düşüncesi sendikalar arasında paylaşılan bir kanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Anatolia hosted historically different cultures and beliefs and therefore, is a multicultural region. Multiculturalism is an approach, which supports the communities that have different religious and ethnical background to preserve their cultural identity and opens living space for them to carry out their cultural practice. The major function of multiculturalism is to actualize the culture of leaving together while preserving the ethnical, religious and linguistic diversity and to build social unity and awareness by creating bonds among individuals and different groups in the society.Previously, the perceptions of students, teachers, directors of schools and academicians on multicultural education were widely studied. However, the perceptions, suggestions and studies of education trade unions regarding multicultural education has not been addressed so far, even though the education unions constitute one of the most important pillar of the education system. With this thesis, we aimed to fill this gab. Therefore; using the widely used quantitative research technique semi-structured interview, we studied the perceptions, suggestions and studies of education trade unions on multicultural education. The interviewed trade unions are Educators' Trade Union (Eğitimciler Birliği Sendikası), Turkish Education Trade Union (Türk Eğitim Sendikası), Education and Science Laborers' Trade Union (Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası), Education and Science Workers' Trade Union (Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası), Active Educators' Trade Union (Aktif Eğitimciler Sendikası), All Education Workers' Trade Union (Tüm Eğitim Çalışanları Sendikası), Anatolian Education Trade Union (Anadolu Eğitim Sendikası), Independent Educators' Trade Union (Özgür Eğitimciler Sendikası), Democratic Educators' Trade Union (Demokratik Eğitimciler Sendikası).All trade union officials expressed that we live in a multicultural society; however, the diversity in the society has intentionally been overlooked by our education system. This situation causes inequalities and triggers many problems in the society. According to the trade union officials, the only way to overcome those problems is to accept the different identities and embrace the differences in the society. They believe that, with the multicultural education the people with different cultural identities will have an opportunity to know each other more closely and will develop a sense of belonging to the society and to the country.According to the trade union officials, the reason why we have not implemented multicultural education policies yet is the reluctance of the policy makers. All trade union officials agreed that the decisions taken by the policy makers are implemented without any objections, showing that how far we are from a real democratic society.All trade union officials claim that teachers and directors of schools do not have sufficient background on multiculturalism and multicultural education. Their suggestions to overcome the problem vary a lot. All trade union officials except one remarked without hesitation that the outcome of multicultural education would be positive if implemented. In summary the awareness and the sensitivity of the trade union officials to the problems faced by members of the communities that have different cultures are quite high. Additionally, they share the belief that multicultural education is the solution to many of these problems.
Collections