The impact of business intelligence on strategic decision making
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İş zekası, karar vermenin dayandığı verinin toplanıp bir araya getirilmesinde kullanılan önemli bir konudur. Günümüzde şirketlerdeki yöneticilerin işletme zekasını stratejik karar vermede uygulamayı öğrenmeleri son derece gereklidir. Bu çalışmanın asıl amacı, iş zekasının stratejik karar verme üzerindeki etkilerini araştırmaktır. İş zekası sadece bir araç, ürün veya sistem değildir, aynı zamanda daha kısa zamanda nitelikli doğru stratejik kararı vermek için bilgiyi analiz etmeye dayalı kurum mimarisinde yeni bir yaklaşım olarak tarif edilir.Stratejik karar verme, günümüz şartlarında görülen ve son olarak gelecekte de ortaya çıkacak olan eski olaylarla bağlantılı çeşitli etkilerle oluşan sıralı ve birbirine bağımlı süreçler olarak tanımlanabilir.Bu araştırmayı yapmak için toplanan birincil ve ikincil verilerin analizinde nicel yöntem kullanılmıştır. Irak'ta faaliyet gösteren dört iletişim şirketinde uygulanan anketlerle toplanan verilerin kullanılmasıyla yapılan bu araştırmanın örneklemi noktası tecrübeli üst ve orta düzey yöneticilerdir. Sonuçları analiz etmek için SPSS yazılımı kullanılmıştır. Sonuçlar iş zekasının stratejik karar verme üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu ve stratejik karar vermenin verimliliğini ve etkililiğini arttırdığını ortaya koymaktadır.İş zekası bölümleri ve karar verme ilişkisi arasındaki pozitif ilişki, iş zekası araçları, iş zekası sistemi altyapı esnekliği ve iş zekası kullanımının stratejik karar vermenin verimliliğini ve etkinliğini geliştirebildiği anlamına gelir. Yöneticiler kararlarının iş zekasından daha fazla etkilenmesi için daha fazla yönetim araçları kullanmak zorundadırlar. Bu durum, yöneticilere şirketlerini yönetirken neden iş zekasının stratejik karar verme üzerinde olan etkisini göz önünde bulundurarak şirketlerini yönetmeleri gerektiği konusunu da açıklamaktadır. Business intelligence is an important issue to collect and bring the data together that decision making is depended on. Managers in today's organizations are still to know how to apply Business intelligence (BI) in Strategic Decision Making. The main aim of this study is to explore the impact of business intelligence on strategic decision making. Business intelligence is not only a tool or a product or a system, it's described as a new approach in the organizational architecture that is based on the speed of analyzing information to make the accurate strategic decision in a less time with high quality. Strategic decision making could be defined as gradual and interdependent, which is formed by a variety of impacts contextual to the past events arising in present-day conditions and finally the future views.A quantitative method was applied to carry out this research with primary and secondary data collected. Using questionnaires applied at four communication companies in Iraq, experienced top level managers and those in middle management are the focus of this research. SPSS software was used to analyze the results. Results show that business intelligence has a great impact on strategic decision making and improved the efficiency and effectiveness of strategic decision making.The relation of business intelligence parts and decision making were positive which means that business intelligence tools, BIS infrastructure flexibility and BI use could be able to improve the efficiency of strategic decision making. Managers still have to use more managerial tools for their decisions to be strongly affected by business intelligence. This explains why managers have been advised in many areas on how to manage their companies by keeping in mind that business intelligence has an impact on strategic decision making.
Collections