Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Mesut
dc.contributor.authorErtaş, Didem
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:10Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627988
dc.description.abstractAraştırmanın amacı lise öğrencilerinin kendilerine saygı düzeyleri ile kişisel kararsızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda İstanbul Pendik ilçesinde bulunan Gülizar Zeki Obdan Anadolu Lisesi ve Fatih Anadolu Lisesi 12. Sınıfta öğrenim gören 139 u kız, 110 u erkek toplam 249 öğrenci ile çalışılmıştır. Söz konusu öğrencilere Kişisel Bilgi Formu, Kendine Saygı Ölçeği, Kişisel Karar Ölçeği uygulanmıştır. Form ve ölçeklerin uygulanışı 2015-2016 eğitim -öğretim yılı Nisan ayı içerisinde gerçekleşmiştir.Kişisel Bilgi Formunda; yaş, cinsiyet, anne baba mesleği ve eğitimi, oturduğu evin durumu, ailenin gelir düzeyi, ailedeki birey sayısı gibi değişkenler mevcuttur.Araştırma betimsel ve ilişkisel istatistiki işlemlere tabi tutulmuştur. Kişisel Bilgi Formu, Kendine Saygı Ölçeği, Kişisel Kararsızlık Ölçeğinden alınan puanlar belirlendikten sonra veriler SPSS (Statistical Pakage For Sacial Scientists for Windows Release 10.0) programında analiz edilmiş, manidarlığı p<0.05 düzeyinde sınanmış ve sonuçlar araştırmanın amaçlarına uygun olarak çizelgeler halinde sunulmuştur. Araştırma sonucuna göre Kendine Saygı ile Kişisel Kararsızlık arasında negatif yönlü, orta derecede istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır. Kendine saygı düzeyi yüksek öğrencilerin kararsızlık düzeylerinin azaldığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to find out the relation between self-esteem of high school students and their personal indecision. This study was carried out to 249 students(139 female, 110 male) personal information form, self-esteem scale, indecision scale. The students were attending to 12th classes in Istanbul-Pendik Gulizar Zeki Obdan Anatolia High School and Fatih Anatolia High School during 2015-2016 educational terms.Personal information form includes some variables such as age, gender, parents education and their jobs. It also included students' house situation and their family's incomes as well as the number of individuals in their home.The research was analyzed by using descriptive and correlational analyses. Firstly, the score of self-esteem scale and indecision scale was determined and then the data was analyzed by SPSS. Meaningfulness was examined with p<0,05 level. Results were presented with tables. According to the results; there was a significant relation between self-esteem and indecision negatively. Namely, while the self-esteem of students was increasing, their indecision levels was decreasing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin kararsızlık durumları ile kendilerine saygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeFind out the relation between self-esteem of high school students and their personal indecision
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmInstability
dc.identifier.yokid10124449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454511
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess