Show simple item record

dc.contributor.advisorYenğin, Hülya
dc.contributor.authorKaraman, Esra
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:06Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:06Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627977
dc.description.abstractİnsanlar var olduğu günden itibaren etrafındaki imge ve iletilerle birlikte yaşamaktadır. Reklam kavramının ortaya çıkışıyla birlikte her birey birer tüketici ve marka müşterisi haline gelmiştir. Bunun farkındalığı ile markalar tüketicilere karşı bir arzu nesnesi olarak gözükmek istemekte ve bir ihtiyaç gibi algılanmak için sürekli bir rekabet halinde tüketicilerin zihinlerine yerleşmeye çalışmaktadırlar. Bu amacı gerçekleştirmek için de, mal ve hizmetlerini hedef kitlelerine tanıtımın en önemli unsuru olan reklamdan yararlanmaktadırlar. Reklamda mesaj yaratılırken asıl olgu tüketicinin ilgisini çekmesi, akılda kalması ve tüketim davranışına dönüşmesidir. Günümüzde reklamlar incelendiğinde, tüketici zihnine gönderilen iletiler bireyin tüketim davranışına yönelmesinde büyük rol oynamaktadır. Bu reklamlarda kullanılan renkler, yazı karakterleri, mankenler ve mankenlerin karakter analizleri, fotoğraf açıları, kıyafetler, aksesuarlar, arka fon ve manzara gibi ögelerin nasıl ve hangi duyguları çağrıştırma amaçlı kullanıldıklarını tüketici zihninde yaratılmak istenen mesajı etkilemektedir. Böylece tüketicilerin yaşam biçimleri etkilenmekte ve yapılanmaktadır. Bu çalışmada dünyada ve Türkiye'de araştırmalar sonucu kabul edilmiş iki lüks marka olan Louis Vuitton ve Vakko markalarının ortak olarak reklam verdikleri, tirajı yüksek olan, aynı hedef kitleye hitap eden ve yurtdışında da satışı olan Vogue ve Elle dergilerinde yayınlanan reklamlarının göstergebilimsel analizi yapılmıştır. Uluslararası ve Ulusal aynı kategoride iki farklı markanın reklam konumlandırması ve reklam iletenlerinin incelenmesi odak noktadır. İki markanın da sezon ve ürün çıkışına yönelik Ocak-Şubat ve Temmuz-Ağustos aylarında reklam vermemesi nedeniyle araştırma kapsamı 2015 Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık; 2016 Mart, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarını kapsamaktadır. 1 yıllık sezonda verdikleri tüm reklamlar göstergebilimsel analiz ile yorumlanmıştır. Yapılan çözümlemeler göstergebilim kuramcısı olan Roland Barthes'ın 'Anlamlandırma Kuramı'na dayandırılarak gösteren, gösterilen, düz anlam ve yan anlam başlıkları üzerine dayandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Göstergebilim, Gösteren, Gösterilen, Düz Anlam, Yan Anlam,Reklam Çözümleme, Reklam İletisi, Lüks Marka Reklamı, Dergi Reklamı, Louis Vuitton, Vakko.
dc.description.abstractThe people have lived together with images and messages since the existence of humankind. Associated with emerging advertisement concept, each person had became consumer and brand custom. However, brands wants to seem as object of desire against to consumers. Even if not necessity line, the brands strive to stick in consumer's mind. In an attempt to perform this aim, they takes advantage of advertisements. The aim of advertising is to catch consumer's attention, remembered easily and increasing the consumption. Nowadays, when the advertisements are examined, subliminal advertising have significant influence on consumer such as colors, typefaces, fashion models, character analysis of models, point of photos, clothes, accessories, background, view. In this study, there are two lux brand - Louis Vuitton and Vakko, was accepted following the searches in Turkey and in the world. These brands have given the advertisements at the Elle and Vogue magazines. Semiotic analysis of the advertisements was done. Advertisement positioning of two different brands and publicity methods are focal point. Both brand haven't given an advertisement due to season and releasing a product in January, February, July, August. For this reason, research has involved in September, October, November, December, 2015 and March, April, May, June, 2016. Advertisement were given in both brand in one year, they were constured with semiotic analysis. Research conducted was based on Roland Barthes' explanation hypothesis-denotation and connotation titles. In this context firstly, ''what is the brand?'' question was explained in the first part. The advertisement subject of lux brands was examined in the second part. In case of finally part, color, write, culture signal was appeared pick and choose.Keywords: Semiology, indicative, screened, denotation, connotation, lux brands'advertising, magazine advertising, Louis Vuitton, Vakko.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleLüks markaların dergi reklamları: Louis Vuitton ve Vakko reklamları üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeMagazine ads for luxury brands: An analysis of Louis Vuitton and Vakko ads
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMagazine advertising
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmSemiotic analysis
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmMagazines
dc.identifier.yokid10120383
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469733
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess