Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Uğur
dc.contributor.authorÇekiç, Bayram
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:02Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627957
dc.description.abstractOkul yöneticiliği uzmanlık gerektiren alandır. Ülkemizde okul yöneticiliği yapacak olan kişide bulunması gereken niteliklere yönelik yapılan tartışmalar hep yöneticiliğin meslek olarak görülmesi noktasında yoğunlaşmaktadır. Ülkemizde okul yöneticilerinin yeterliklerinin belirlenmemesinin nedenlerini okul yöneticiliğinin henüz meslekleşmemiş olmasında aramak gerekir. Yönetici olmanın ilk ve en önemli önceliği öğretmenlik yapmaktan çok okul yöneticiliği eğitimi almaktır. Ülkemizde açık olan okul yöneticiliği kadrolarının gereği gibi doldurulamaması önemli bir sorundur.Yapılan bu araştırmanın amacı Bahçelievler ilçesinde görev yapan mesleki ve teknik anadolu lisesi öğretmenlerinin yöneticiliğe bakış açıları ve yönetici olma isteklerinin incelenmesidir. Bu bağlamda, araştırma tarama modeli esas alınarak yapılandırılmıştır. Tarama modellerinin içinden de genel tarama modeli tercih edilmiştir.Çalışmanın evrenini İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde yer alan Teknik ve Meslek liselerinde görevli öğretmenler, Örneklem olarak, bu okullarda görevli öğretmenler içerisinden random yöntemi ile seçilen 252 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Köse (2008) tarafından `Yöneticiliğe bakış açısı` ve `Yöneticiliği tercih nedeni` olmak üzere hazırlanan ölçekler kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonunda: Katılımcıların yöneticiliğe bakış açısı ve yönetici olma isteklerine gore katılıyorum düzeyinde olumlu olduğu gözlemlenmiştir. Cinsiyet değişkeni incelendiğinde yöneticiliğe bakış açıları ve yönetici olma isteklerine göre erkek ve kadınlar arasında anlamlı düzeyde fark görülmemiştir. Ancak mesleki kıdem ve eğitim düzeyi incelendiğinde yöneticiliğe bakış açıları arasında anlamlı düzeyde farklılıkların olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetici, Öğretmen, bakış açısı, okul, yöneticilik
dc.description.abstractSchool management is an areathatrequiresexpertise. Thepeople in ourcountrywillhostmust be present in theschooladministratortakes in discussions as an administrator of allprofessionsconcentrates at thepoint. Ourcountrydirector of thereasonsforthefailuredeterminetheadequacy of schoolprincipalshave not yet needtocalltheprofessionalization. Theadministrator is thefirstandmostimportantpriorityadministrationtraining in schoolthanworking as a teacher. İn ourcountry can not be filled as requiredmanagerialstaff of theschool is a major problem.Theaim of thisstudy is investigate Management perspective of TeacherswhoservedtheDistrict of Bahçelievler andrequests be an administrator. Inthiscontextresearch has beenmadebasedscanning model. Alsothroughthescan model it waspreferred general screening modelStudy of universe is theprovince of İstanbul, located in theDistrict of Bahçelievler in technicalandvocationalhighschools, teachers in charge. As a sample, Thismethodwithselectedteachers on duty at schoolamongrandom 252 teacher. Thescaleusedby Köse (2008) tocollectdata in researchare 'theaim of preferredmanagement ' and 'managementperspective' At theend of theresearch, Itwasobservedthattheparticipants' 'theaim of preferredmanagement ' and 'managementperspective' level s of demandsarepositive. No significantdifference in thegendervariableabout 'theaim of preferredmanagement ' and 'managementperspective'. Howewer, but Professional seniorityandlevel of educationwereexamined it wasobservedsignificantdifference.Keywords: director, teacher, perspective, school, managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBahçelievlerde meslek lisesi öğretmenlerinin idareciliğe bakış açıları ve idareciliği tercih nedenleri
dc.title.alternativeManagement perspective of teachers who served the district of Bahçelievler and requests be an administrator
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnical instructors
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmPerspective
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10106587
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432501
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess