Bahçelievlerde meslek lisesi öğretmenlerinin idareciliğe bakış açıları ve idareciliği tercih nedenleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul yöneticiliği uzmanlık gerektiren alandır. Ülkemizde okul yöneticiliği yapacak olan kişide bulunması gereken niteliklere yönelik yapılan tartışmalar hep yöneticiliğin meslek olarak görülmesi noktasında yoğunlaşmaktadır. Ülkemizde okul yöneticilerinin yeterliklerinin belirlenmemesinin nedenlerini okul yöneticiliğinin henüz meslekleşmemiş olmasında aramak gerekir. Yönetici olmanın ilk ve en önemli önceliği öğretmenlik yapmaktan çok okul yöneticiliği eğitimi almaktır. Ülkemizde açık olan okul yöneticiliği kadrolarının gereği gibi doldurulamaması önemli bir sorundur.Yapılan bu araştırmanın amacı Bahçelievler ilçesinde görev yapan mesleki ve teknik anadolu lisesi öğretmenlerinin yöneticiliğe bakış açıları ve yönetici olma isteklerinin incelenmesidir. Bu bağlamda, araştırma tarama modeli esas alınarak yapılandırılmıştır. Tarama modellerinin içinden de genel tarama modeli tercih edilmiştir.Çalışmanın evrenini İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde yer alan Teknik ve Meslek liselerinde görevli öğretmenler, Örneklem olarak, bu okullarda görevli öğretmenler içerisinden random yöntemi ile seçilen 252 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Köse (2008) tarafından `Yöneticiliğe bakış açısı` ve `Yöneticiliği tercih nedeni` olmak üzere hazırlanan ölçekler kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonunda: Katılımcıların yöneticiliğe bakış açısı ve yönetici olma isteklerine gore katılıyorum düzeyinde olumlu olduğu gözlemlenmiştir. Cinsiyet değişkeni incelendiğinde yöneticiliğe bakış açıları ve yönetici olma isteklerine göre erkek ve kadınlar arasında anlamlı düzeyde fark görülmemiştir. Ancak mesleki kıdem ve eğitim düzeyi incelendiğinde yöneticiliğe bakış açıları arasında anlamlı düzeyde farklılıkların olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetici, Öğretmen, bakış açısı, okul, yöneticilik School management is an areathatrequiresexpertise. Thepeople in ourcountrywillhostmust be present in theschooladministratortakes in discussions as an administrator of allprofessionsconcentrates at thepoint. Ourcountrydirector of thereasonsforthefailuredeterminetheadequacy of schoolprincipalshave not yet needtocalltheprofessionalization. Theadministrator is thefirstandmostimportantpriorityadministrationtraining in schoolthanworking as a teacher. İn ourcountry can not be filled as requiredmanagerialstaff of theschool is a major problem.Theaim of thisstudy is investigate Management perspective of TeacherswhoservedtheDistrict of Bahçelievler andrequests be an administrator. Inthiscontextresearch has beenmadebasedscanning model. Alsothroughthescan model it waspreferred general screening modelStudy of universe is theprovince of İstanbul, located in theDistrict of Bahçelievler in technicalandvocationalhighschools, teachers in charge. As a sample, Thismethodwithselectedteachers on duty at schoolamongrandom 252 teacher. Thescaleusedby Köse (2008) tocollectdata in researchare 'theaim of preferredmanagement ' and 'managementperspective' At theend of theresearch, Itwasobservedthattheparticipants' 'theaim of preferredmanagement ' and 'managementperspective' level s of demandsarepositive. No significantdifference in thegendervariableabout 'theaim of preferredmanagement ' and 'managementperspective'. Howewer, but Professional seniorityandlevel of educationwereexamined it wasobservedsignificantdifference.Keywords: director, teacher, perspective, school, management
Collections