Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyer Aksoy, Yağmur
dc.contributor.authorÇinar, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:43:54Z
dc.date.available2021-05-08T06:43:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625000
dc.description.abstractBu çalışmada, tüketici şüpheciliği ile marka güvensizliği kavramları ele alınmış ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler, Türkiye'deki bazı online alışveriş siteleri bağlamında incelenmiştir. Dikkate alınan kavramların literatürde oldukça az sayıda incelendikleri anlaşılmakta iken; söz konusu ilişkinin Ülkemizde neredeyse hiç inceleme konusu olmadığı dikkat çekmektedir. Ulaşılan sonuçlara göre şüphecilik, iki alt boyuta ayrılmakta; ancak marka güvensizliği tek bir boyut olmaktadır. Bunun yanı sıra, iki kavram birbirleriyle ilişkilidir ve tüketici şüpheciliğinin boyutları hem tek tek ve hem de bir bütün olarak marka güvensizliğini etkilemektedir.Anahtar Kelimeler: Tüketici şüpheciliği, marka güvensizliği, online alışveriş siteleri,Türkiye.
dc.description.abstractIn this study, consumer scepticism and brand distrust concepts were considered and relationships between these concepts were investigated by means of some online shopping sites in Turkey. While the noted concepts are understood to be very rarely analysed in the literature, the mentioned relationships are pointed to be almost never research subjects in our Country. According to the results reached, scepticism is divided into two dimensions, but brand distrust becomes one dimension. Along with this, the two concepts are related to each other and dimensions of consumer scepticism affect brand distrust both distinctively and totally.Keywords: Consumer scepticism, brand distrust, online shopping sites, Turkeyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici şüpheciliği ve marka güvensizliği ilişkisi: Online alışveriş siteleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between consumer scepticizm and brand distrust: A research on online shopping sites
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-14
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmBrand trust
dc.subject.ytmOnline
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmConsumer trust
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmScepticism
dc.identifier.yokid10145203
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459991
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess