Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Fatma Yasemin
dc.contributor.authorKara, Burhan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:41:16Z
dc.date.available2021-05-08T06:41:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623878
dc.description.abstractBu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin algıladıkları stres düzeyi ve stresle başa çıkma yöntemlerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel araştırma tipinde gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul'da özel bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde okuyan birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta eğitim gören öğrenciler oluşturdu. Araştırmada örneklem seçimine gidilmeden araştırmaya katılmayı gönüllü bir şekilde kabul eden 132 öğrenci örneklemi oluşturdu. Veriler, 18 sorudan oluşan anket formu, 29 sorudan oluşan Hemşirelik Öğrencileri İçin Algılanan Stres Düzeyi Ölçeği ve 19 sorudan oluşan Hemşirelik Öğrencileri İçin Stresle Başa Çıkma Yöntemlerin Ölçeği ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesi SPSS 22.0 (Statistical package program for social sciences) paket programı kullanılarak yapıldı. Araştırmaya katılan hemşirelik öğrencilerin stres düzeyi toplam puanı 67.87±26.50 olup `Ödevlerden ve iş yükünden kaynaklanan stres` ortalama puanı en yüksek olarak belirlendi. Çalışmada, hemşire öğrencilerin stresle baş etmede en çok kullandıkları yöntemlerin sırasıyla kaçınma (2,79±0,60), transfer (2,59±0,56), sorun çözme (2.18±0,40) ve İyimser kalma (2,11±0,562) olduğu belirlendi.Sonuç olarak; hemşirelik öğrencilerinin stres düzeyi ortalamanın üstünde olup stresle başa çıkma yöntemi olarak en çok kaçınmayı kullanmaktadır. Bu sonuçlar doğrultusunda, hemşirelik öğrencilerine stresle etkin şekilde başa çıkmaları için alternatif yöntemlerin öğretilmesine yönelik programların düzenlenmesi önerilebilir. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik öğrencileri, stres, stresle başa çıkma
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the perceived stress level and the ways of coping with stress of nursing students The population of the study consists of the first, second, third and fourth year nursing students who studying at Nursing Department of Health Science Faculty of a private university in Istanbul in the academic year 2018-2019. The study was carried out with 132 students who voluntarily accepted the study. Data were collected using a questionnaire form consisting of 18 questions, a Perceived Stress Level Scale for Nursing Students, consisting of 29 questions, and the Scale of Coping Methods for Nursing Students. Data were analysed using SPSS 22.0 (Statistical package program for social sciences). The mean total stress level of the nursing students who participated in the study was 67.87 ± 26.50. In the study, the most frequently used methods of coping with stress of nursing students were avoidance (2.79 ± 0.60), transfer (2.59 ± 0.56), problem solving (2.18 ± 0.40) and optimism (2.11) ± 0.562). As a result; the stress level of nursing students is above average and uses the most avoidance as a method of coping with stress. In line with these results, it may be recommended to organize programs to teach alternative methods to effectively deal with stress of nursing students.Key Words: Nursing students, stress, coping with stressen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin algıladıkları stres düzeyi ve başa çıkma yöntemlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of stress level and coping methods perceived by nursing students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmStress management
dc.subject.ytmCoping with stress
dc.identifier.yokid10289433
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581038
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess