Havayolu ulaşımında düşük maliyetli taşıyıcılar ve uzun mesafeli hatlarda rekabet olasılıkları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile amaçlanan düşük maliyetli taşıyıcı modelinin uzun mesafeli hatlarauygulanabilip uygulanamayacağını değerlendirmektir. Düşük maliyetli taşıyıcılar kısamesafeli hatlarda fiyat üzerinden rekabet ederek, ?en düşük maliyet?le rekabet avantajıyakalayan taşıyıcılardır. İş modelleri kısıtlı ikram ile yüksek frekans birleşiminedayanmaktadır.Düşük maliyetli taşıyıcı modelinin başarısı için dört koşul sağlanmalıdır. Pazar homojenolmalı ve serbestleşmiş olmalıdır. Uçakların günlük kullanımını optimize etmek için, hattınmesafesi 4 saatten kısa olmalıdır. Toplumun ikramsız yolculuğu kabul etmeme olasılığıbulunduğundan zihniyet değişimi bir önkoşuldur. Son olarak, deneyimler yeni bir başlangıçyaparak şirketin kurulum aşamasından itibaren maliyet düşürmeye odaklanarak sektördebenzer çalışmalardaki hataları tekrarlamamanın başarının sırrı olduğunu göstermektedir.Diğer yandan düşük maliyetli taşıyıcı modelinin uzun mesafeli hatlara uygulanması sırasındasorunlar belirmektedir. İkincil havaalanlarında var olmayan besleyici trafik, kısıtlayıcı havatrafik anlaşmalarının pazara hükmetmesi, yolcu konforu, iş modeline eklenen karmaşıklık yada kontrol edilemez maliyetlerin kontrol edilebilir maliyetleri bastırması başlıca problemlerolarak sayılabilir.İki farklı düşük maliyetli taşıyıcı modeli üstün gelmektedir. Bunlardan ilki uçuş sıklığı vegünlük uçuş saati olarak uçakların azami kullanımına dayanmaktadır. İkincisiyse benzer birbasit ürün yaklaşımı sunarak, geliri uzun mesafeli hatlarda tek sınıf düzenlemesiyle azamikılmaktadır. İkinci modelin dikkatle seçilmiş uzun mesafeli hatlarda uygulanabileceğigörülmektedir.Anahtar Kelimeler: Havayolu Taşımacılığı, Havayolu İşletmeleri, Liberalleşme,Maliyet The objective of this project is to assess if the l ow c ost carriers? business modelcould be applied to long haul operations. Low cost/low fare carriers which compete on priceon short haul destination, the ?lowest cost? providing a key competitive advantage. Thebusiness model is based on a no frills/high volume combination.Four conditions must be present for the success of the low cost carrier?s business model.The market must be homogeneous and deregulated. Sector length should be less than fourhours to enable an optimized daily utilisation of the airliners. A change of mentality isprerequisite as no frills travel may not be accepted by the society. Finally, experience showsthat a ?green field? approach to avoid the burden of past decisions is key to success. Howeverproblems appear when low cost carriers are moving to long haul operations. Absence offeeding traffic at secondary airports, markets which are ruled by restrictive bilateral airservice agreements, passenger comfort, complexity added to the model or controllable coststhat are swamped by uncontrollable ones are the major problems.Two different low cost carrier models prevail. The first is based on a maximum dailyutilisation of the aircraft. The second offer a similar basic cabin service approach, revenuebeing maximised by operating a bigger airliner on longer routes. It appears that the secondmodel can be apply to carrefully selected long haul routes that have a high passenger andcargo traffic.Key Words: Air Transportation, Airline Managements, Liberalisation, Cost
Collections