Kürdilihicazkâr makamını terkîb eden bestekâr haHı ârif beB hayatı ve kürdilihicazkâr eserlerinin makamsal olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Klâsik Türk Mûsıkîsi'nin 19.yy. döneminde yasamıs bestecilerden birisi olanHacı Ârif Bey, bir sarkı bestecisidir ve kendinden sonra gelen bestecileri etkilemistir.Klâsik dönem bestecilerinin pek kullanmadıkları ?Sarkı? formuna yepyeni bir kimlikkazandırmıs, bir sarkı bestecisi olarak yeni bir çıgır açmıstır. Ârif Bey'den sonra?Sarkı?, bestecilerin en çok isledikleri form olmustur. Terkip ettigi Kürdilihicazkârmakamı, anlatım olanakları çok genis olan ve Türk Mûsıkîsi'nde en çok kullanılanmakamlardan biri haline gelmistir. Ârif Bey'in bu makamı çesitli tertipte kullanımıve eserleri, onun kisisel üslûbu içerisinde örnek bir güzellik tasır. Hacı Ârif Bey TürkMûsıkîsi'ndeki sarkı formunda gösterdigi anlayıs ve yapmıs oldugu yenilikler ilezamanından günümüze kadar olan süreç içerisinde seçkin bir bestekâr olarakgösterilir. Hacı Arif Bey, who is one of the composers lived in 19th century period ofClassical Turkish Music, is a song composer and affected the composers came afterhim. He enriched the ?Song? form which the classical age composers hardly used,helped it earn a new identity and as a song composer, he blazed a new trail. AfterArif Bey, the ?song? form became the most used from by the composers. MaqamKürdilihicazkar has become one of the most commonly used maqams of TurkishMusic having rich expression capacity. His works and using this maqam in variouscompositions reflect the beauty in his personal style. Hacı Arif Bey is regarded as aprivileged composer from his time to now with the innovations he made and the wayhe approached to the song form of Turkish Music.
Collections