Milli Eğitim Bakanlığı halk eğitim merkezleri 100 saatlik temel bağlama ve 150 saatlik ileri düzey bağlama kursunun ünitelendirilmiş yıllık planının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Usta çırak ilişkisi içerisinde günümüze gelen bağlama, Türk halkı için çok önemlidir. Bu çalışma, böylesine önem teşkil eden bir çalgının M.E. B H.E.M' lerindeki temel bağlama kursu ve ileri düzey bağlama kursu modül programlarındaki eksiklikleri vurgulamak için hazırlanmıştır.Kaynak tarama, karşılaştırma ve tümden gelim yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışma, 3 bölümden oluşmuştur.Birinci bölümde, M.E.B. H.E.M.' nin tanımını, yaygın eğitimin tarihi gelişimini, amaçlarını ve yapılan çalışmalar hakkında bilgiler verilmiştir.İkinci bölümde, bağlamanın tarihçesi, bağlamanın yapısal özellikleri, bağlama ailesi, bağlamada tavırlar hakkında bilgiler verilmiştir.Üçüncü bölümde, geleneksel eğitim, yaygın eğitim kurumlarında bağlama eğitimi, M.E.B. H.E.M. 100 saatlik temel bağlama kursu planı, M.E.B. H.E.M. 150 saatlik ileri düzey bağlama kursu planı, akademik eğitim kurumlarında bağlama eğitimi, İ.T.Ü. T.M.D.K. bağlama çalgısı müfredat programı, H.Ü.K. bağlama çalgısı müfredat programı hakkında bilgiler verilip yaygın eğitim kurumları ile akademik eğitim kurumları bağlama eğitim süreçlerinin karşılaştırılması, ideal bağlama eğitim modül program önerisi, ideal bağlama eğitim modül programı, ideal programın uygulanması ile ilgili genel açıklamalar gibi yeni öneriler ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Halk Eğitim Merkezi, Bağlama, Bağlama Eğitimi Baglama comes today with Master -apprentice relationships.it is very important for Turkish people.This work is prepared to emphasize lacks in basic balgama course programmes in Mınıstry Of Natıonal Educatıon, Publıc Educatıon Centre and in advanced level baglama course programmes.In this work the methods like Searching resources,comparing and deductive methods are used.In the first part,we give information about the goals of Mınıstry Of Natıonal educatıon, Publıc Educatıon Centre, the Works related to baglama,a short history of baglama and general structure of baglama family.In the second part, we give information about the plans of Mınıstry Of Natıonal Educatıon, Publıc Educatıon Centre basic balgama course and advanced level baglama course, Turkish Music Government Conservatory At Istanbul Technical University, baglama curriculum and Conservatory of Haliç University baglama curriculum.In the third part,we compare baglama curriculums and in the end of these comparisons, ideal programme for Mınıstry Of Natıonal Educatıon, Publıc Educatıon Centre baglama course is evaluated and necessary programme is formed.Key words: Public Training Centre, Baglama.
Collections