Tedarikçi yönetiminde kalite
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
i fi * * » / ÖZET `toynağında KaliteDnin sağlanması, işletmelerde Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulanmaya başlamasıyla, daha da önem kazanmıştır. Bu çalışmayla da; kalite zincirinin ilk halkalannı oluşturan tedarikçilerle ilişkilerin geliştirilmesinde, işletmelere yardımcı olacak bir kaynak hazırlanmaya çalışılmıştır. İlk önce tedarikçilerle olan ilişkilerin önemi; geliştirilmiş işbirliğinin avantajlan anlatılarak ortaya konulmuştur. Daha sonra etkin bir Tedarikçi Yönetim Modeli kurulması için; tedarikçi firmalarla bağlantı yapılmadan önce ön değerlendirilmesi, sözleşmeye bağlandıktan sonra da periyodik incelenmesi ve performansının takibi gibi konular ele alınmıştır. Ayrıca bir hammaddenin tüketiciye ürün olarak ulaştırılmasında rol oynayan işletmelerin yer aldığı tedarik zincirindeki ilişkilerden de bahsedilmiştir. Bu zincirdeki herbir halkanın bir önceki halkanın müşterisi, bir sonraki halkanın ise tedarikçisi durumunda olduğu düşünülürse yapılan çalışma zincirdeki bütün işletmelere hitap etmektedir. Bu konuda ülkemizde tedarikçilerime başarılı uygulamaları olan Brisa, Kordsa ve Koç Grubu'ndaki modeller örnek olarak anlatılmıştır. Son bölümde ise, önce mevcuttaki uygulama incelenmiştir. Firmalarda etkin bir tedarikçi yönetim modeli uygulanıp uygulanmadığını ortaya çıkaracak nitelikte hazırlanan soru listesi tedarikçileriyle başanlı ilişkileri olan TEMSA'ya da uygulanmış ve Paşabahçe'nin cevaplarıyla karşılaştırmalı olarak verilmiştir. Bu karşılaştırmadan elde edilen sonuçlar, yapılan teorik incelemeler ve örnek uygulamaların ışığında ana hatları olan sisteme işlerlik ve etkinlik kazandırarak Paşabahçe Cam Fabrikası için yeni ve dinamik bir Tedarikçi Yönetim Modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. İlerleyen günlerde bu konuda yapılan iyileştirmelerin Paşabahçe'yi bir adım daha öne çıkaracağına inanıyoruz. SUMMARY V, Attaining `Quality at the Source` has gained further importance with the start of Total Quality Management in industries. This study is an attempt to provide a helpful guide to the industries to improve their relationship with the suppliers which constitute the first links of the quality chain. First the importance of the relationship with the suppliers has been demonstrated based on the advantages of a well developed cooperation. Then, to form an effective Supplier Management Model, subjects have been described such as evaluation of sub-contractors before the contract and periodical inspection and follow up of their performance after the contract. Also, mentioned in the study are the relations in the supply chain which is formed by the organizations taking part in transforming raw material to a product delivered to the customer. Considering that each link in this chain is a customer for the preceding and a supplier for the succeeding one, the study covers all the organizations within the chain. As an example, models of firms have been provided which had successful experience in this area with their customers, namely that of Brisa, Kordsa and Koç Group. In the last section, firstly the current practice is reviewed. A questionnaire to find out a firm's effectivity of its Sub-contractor Management Model was filled in at TEMSA'which was known to establish a good system in this regard, and compared with the finding's of Paşabahçe. In the light of the results obtained from this comparison, of reviews and conceptual applied models, a new and dynamic Sub-contractor Management Model has been developed, to ensure applicability and effectiveness of the basic present system. In the following days, we believe that the developments made in this context will carry Paşabahçe one step further.
Collections