ISO 9000 sistemi ve kalite eğitimlerinin işletmelere sağladığı yararlar üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
£ }?$ -U^-vstf, ÖZET ` ` `V Hızlı teknolojik gelişmelerin yaşandığı dünyamızda, globalleşmeyle birlikte şirketler için yeterince iyi olmak rekabette öne geçmek için yeterli olmamaktadır. Müşteri beklentileri hızla yükselirken, bunu karşılamak için müşteriye kulak vermek, sürekli öğrenme ve gelişme sağlayarak müşterinin istek ve beklentilerini tatmin etmek gerekmektedir. İşletmeler için en önemli unsur önce insan yaklaşımıdır. Teknolojik gelişmeler ile bir takım ilerlemeler kaydedilebilir. Ancak önemli olan insanın bu sürece katmış olduğu değerdir ve bu değer gerçek farkı oluşturur. Bu anlamda iyi eğitimli, motivasyonu yüksek çalışanların müşteriye mükemmel hizmet peşinde olmalarının getireceği üstünlük ön plana çıkmaktadır. İşletmeler kar yada fayda amaçlı kurulmuş müesseselerdir. Bu yüzden üretmiş oldukları mal veya hizmetlerin müşteriler tarafından beğenilmesi gerekmektedir. Son zamanlarda eğitimdeki gelişmeler ne istediğini iyi bilen ve bunu talep eden bilinçli bir tüketici sınıfı yaratmış ve kalitenin müşteri tatminine eşitliği kavramı kabul görmüştür. Şüphesiz müşteri beklentileri üzerinde bir kalitede mal veya hizmet sunmak müşteriyi memnun edecektir. Fakat burada önemli olan malın kalitesi ile fiyatı arasında optimum noktayı yakalamaktır. İşte toplam kalite yönetimi bu düşünceyle doğmuştur. Toplam kalite yönetimi; sürekli gelişim ile müşteri mutluluğunu ve tatminini temel alan bir yaşam tarzıdır. Toplam kalite organizasyonunda, sürekli öğrenme ortamı sağlayarak müşteri tatmini, kalite ve müşteri odaklı olmak; temel amaçlardır. Toplam kalite yönetimi bir işletme stratejisidir. Mal veya hizmet kalitesini nasıl pazar bölümünün beklentileri belirtiyorsa, işletme yönetiminin kalitesini de içinde bulunduğu şartlar belirler ve yönetim işlevlerini, tekniklerini ve ilkelerini de bu şartlar şekillendirir. Bu yüzden yönetimin kalitesinden bahsedilmektedir. SUMMARY '^-^i^ On the earth where great technological developments take place, for the companies, only being well is not enough for succeeding in competition. While the customer expectations increasing with high-speed, paying heed to customer to meet their expectations and continuous learning and improvements are essential for satisfying the customers. The most important element for the companies is the approach of ` First Human-Being `. A set of improvements may be enrolled by technological developments. But the most important point is the `value` which is earned to this process by the human being, and this `value` creates the real difference between the companies. In this connection, the advantage which is gained by the well-educated, high-motivated personnel aspiring to excellent service, becomes very important. Companies are foundations which are organized by the purpose of profit. Because of this, their goods or services must be liked by the customers. In these days, the developments in the education created a class of conscious consumer who know what they want and who ask for it, and the concept of `Equality of the Quality to the Customer Satisfaction` is received. Of course, offering the goods and services with a quality over the expectations of the customers will satisfy them. But, the important point here is to find and keep the balance of the good's quality and price. Thus, ` The Total Quality Management ` is raised from this thought. Total quality management, is a life-style which settles down the customer satisfaction and their happiness, and continuous improvement. The base purposes of the Total Quality Organization are ensuring the customer satisfaction by acquiring the organization which is learning continuously and being focused on quality and customer. Total quality management is a management strategy. However, the?; i « V..r.,,. !? V *^.--..*,,« f expectations of marketing sections determine the quality of goodV^-aj^^^ services, the quality of company management is determined by their environment and this environment shapes the functions, techniques and principles of the management. Because of this `The Quality of the Management ` is mentioned.
Collections