Ar-Ge yönetimi ve KOBİ`lerde Ar-Ge faaliyetleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın konusu Ar-Ge Yönetimi ve KOBİ'lerdeki uygulamalarıdır.Çalışma iki aşamalı olarak gerçekleştirilmiştir. Birinci aşama ağırlıklı olarakliteratür araştırmalarına dayanmaktadır. İkinci aşaması ise çok sayıdakiKOBİ'lerle olan temaslara ve anket çalışmalarına bağlıdır.Ülkemizdeki KOBİ'lerin Ar-Ge anlayışlannın oldukça sınırlı olduğuortadadır. Bu kuruluşlar Ar-Ge denilince daha çok kendi günlük problemlerineçözüm bulmayı anlamaktadırlar. Hemen hemen hiçbirinde yeni bir teknolojigeliştirmeye veya yeni bir ürün üretmeye yönelik bir Ar-Ge gayreti yoktur.Herhangi bir konuda bilgi tabanı oluşturmayı Ar-Ge zannetmektedirler.Esasen çoğunun fiziki alt yapısı, insan kaynağı ve ekonomik durumu da ciddibir Ar-Ge için müsait değildir. Bu şirketlerin çoğunun faaliyetleri iç pazarayöneliktir. Bu nedenle pazardan mümkün olduğunca pay kapmak ve talebi enseri şekilde karşılamak onların en önemli amacıdır.Uluslararası arenaya açılmak, ihracat yapmak ve marka olmak,KOBİ'lerimizin çok istemelerine rağmen yapmaya cesaret ettikleri şeylerdeğildir. Buna en yatkın olması gereken Tekstil ve İnşaat sektöründe bileözgün bir şeyler yapmak yerine mevcut statüyü devam ettirme isteği ağırbasmaktadır.Sektörlerimizde yeni bir şeyler bulmak, özgün ürün ve modelleryaratmak gibi bir düşünce yoktur. Çoğunun anlayışına, göre bu tür şeylerancak yabancı bir ortak tarafından sağlanır veya yurtdışından ithal edilir.Maalesef bizim firmalarımız teknolojiyi üretmekte değil de, onukullanmakta veya uygulamakta iyi olmayı benimsemişlerdir. Amaç yeni birşey yaratmak olmayınca da Ar-Ge geri plana itilmiştir. Üniversite-sanayiişbirliğinin ülkemizde çok zayıf olması ve özel sektörümüzün Ar-Ge'ye yeterlikaynak ayırtamayışı da bunun en güzel göstergesidir. The subject of this study is R&D Management and KOBI applications.Study is realized in two steps. First step depends mainiy on literaturalresearehes. On the other hand the second step is related with a study.The R&D concept and definition in Turkey is poor. The understanding ofR&D in these organizations is more like finding solutions for daily problems.Most of those firms do not try to develope a new technology or new productsbut they accept database storage as R&D. İn reality most of them are notable to cover physical infrastructure erection, human resources capacity andfinance.The majority of the organizations actjust in the domestic market sogetting a big share from the existing market in a quick way seems to be themain focus.Acting in foreign rnarkets and reaching the success in those countriesas a brand are main hopes of those firms but they don?t try. According to theirnatures Textile and Construction sectors should be the sectors to lead theinvesment of R&D Management. The sectors in Turkey do not focus oncreating new technologies and brand new products. Domestic organizationsdidn?t improve thernselves on generating tecbnologies but improvedthemselves on using thern. The aim is not to generate new stuff so theimportance of R&D cannot be understood.
Collections