Kargo firmalarında lojistik performansın değerlendirilmesi ve bir benchmarking uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün hızla değişen dünyasında, Benchmarking (Kıyaslama) daharekabetçi olmaya çalışan şirketler arasında önemi artan bir araç haline gelmektedir.Şirketlerin sahip olduğu birçok zayıf ve kuvvetli noktalar bulunmaktadır.Benchmarking bir firmaya tekerleği yeniden icat etmek yerine sınıfının en iyiuygulamaları ile zayıf noktalarını kapatması yönünde yardım eder.Bu çalışmada öncelikle en iyi uygulamanın seçiminde etkin olan faktörlerbelirlenmiştir. Genel olarak en iyi firmanın belirlenmesinde dikkate alınması gerekenkalite, fiyat, esneklik ve dağıtım performansı gibi bir çok nitel ve nicel faktörbulunmaktadır. Bu faktörler yapılan literatür araştırması ile lojistik faktörler, örgütselfaktörler, ilişkisel faktörler ve çevresel faktörler olarak dört boyutta özetlenmiştir.Çalışmanın uygulama aşamasında İstanbul-Kadıköy bölgesinde faaliyetgösteren üç kargo firması arasında müşteriler ve çalışanlar için yapılan anketlerle birbenchmarking uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bilgilerçeşitli istatistiksel işlemlerden geçirildikten sonra sonuçlar ortaya konulmuştur. In our rapidly changing world, Benchmarking is becoming an increasinglypopular tool among companies trying to become more competitive. There are a lot ofstrengths and weaknesses which companies have. Benchmarking helps a companyclose the gap with the best-in-class performer without having to ?reinvent thewheel?.In this study, we first determine whose factors that are efficient to point outthe best-in-class . In general, many quantitative and qualitative factors, such asquality, price, flexibility and delivery performance must be considered to determinebest-in-class. The factors are summarized into four factor (logistics factors,organizational factors, environmental factors and relational factors) due to theliteratüre reviews.At the emprical part of the study a benchmarking analysis, which isimplemented by questionnaires to both customers and employees, takes place amongthree cargo companies settled in Kadıköy-İstanbul-restrict. The findings are analyzedstatistically and results are presented.
Collections