Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Dilara Fatoş
dc.contributor.authorHatipoğlu Özcan, Gülsüm
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:12Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621855
dc.description.abstractÖZETBu çalışmanın amacı beden eğitimiöğretmenlerinin (BEÖ) zihinsel engelli çocuklara (ZEÇ) yönelik tutumlarını etkileyen faktörleri incelemektir. Araştırmanın evrenini 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Pendik, Üsküdar, Ataşehir, Bayrampaşa, Gaziosmanpaşa, Avcılar ve Adalar ilçelerinde ortaokullarda görev yapan toplam 320(94 kadın, 226 erkek) BEÖ oluşturmaktadır. Araştırmada Özer ve Süngü (2012) tarafından geliştirilen `Zihinsel engelli çocuklara yönelik tutum ölçeği` (ZEÇTÖ), Neff (2003) tarafından geliştirilen ve adaptasyon çalışması Akın ve ark. (2007) tarafından gerçekleştirilen `Öz duyarlık ölçeği` ve öğretmen tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ile ilgili verilere ulaşabilmek için `demografik anket formu` kullanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde SPSS 0.16 paket programı kullanılmıştır. İki gruba dayalı istatistiklerde Student-t testine, ikiden fazla gruplarda ise ANOVA testine başvurulmuştur.Araştırma sonucunda BEÖ' nin ZE öğrenciye öğretmeye yönelik tutumlarının kararsız olduğu, cinsiyetinBEÖ' nin tutumları üzerinde bir etkisi olmadığı, ZEÇ' la çalışma deneyimi ve ZE tanıdığa sahip olan BEÖ' nin daha olumlu tutum puanına sahip olduğu, hizmet süresi daha az olanBEÖ ile ZEÇ'la çalışmak için kendisini yeterli bulan BEÖ'nin tutumlarının daha yüksek olduğu ve BEÖ' nin ZE çocuklara yönelik toplam tutum puanı ile öz duyarlığın alt boyutları olan öz sevecenlik, paylaşımların bilincinde olma, izolasyon, bilinçlilikve aşırı özdeşleşmeile ilişkili olduğu bulunmuştur. Öz duyarlık alt boyutların puanlarında görülen artışa paralel olarak tutum puanında da artış olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractABSTRACTThe purpose of this study is to examine the factors which affects to attitudes of physical educators (PE) about students with intellectual disabilities (ID). s. The universe of s-the research occurs totally 320 PE teachers (94 female and 226 male) who works at various secondary schools in Pendik, Üskudar, Atasehir , Bayrampasa, Gaziosmanpasa, Avcilar and Adalar in Istanbul. In the research `Scale of attitude toward children with intellectual disabilities` developed by Süngü and Özer (2012), `Self-compassion scale` developed by Neff (2003) and adapted to Turkish population by Akın ve ark. (2007), and demographic questionaire forms defining the factors which affects the attitudes of PE teachers were used. SPSS 0,16 programme was used to analyze the data. Student-t test was used for statistics for two groups but ANOVA test was used for much more groups than two.According to the results of the research, PE teachers' attitude toward teaching children with ID are indecisive, gender does not affect PE teachers' attitudes , PE teachers who has known a person with ID and had experience with students with disabilities has a higher attitude score. It was found a relation with the total attitude points and subdimensions of self-compassion which are self-kindness, being aware of sharings, isolation , awareness and excess identifying. It seems that attitude score increased depending on subdimensions of self-compassionscoresen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmenlerinin zihinsel engelli çocuklara yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi
dc.title.alternativeFactors influencingsecondary school physical educationteachers' attitutestowardchildrenwithintellectualdisabilities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmMental retardation
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10105826
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429322
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess