Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorKayiş, Ali
dc.date.accessioned2021-05-07T12:34:54Z
dc.date.available2021-05-07T12:34:54Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621747
dc.description.abstractYerel ve küresel pazarlardaki rekabetin her geçen gün biraz daha şiddetlendiği, BİT'deki (Bilgi ve İletişim Teknolojileri) değişimin günlük yaşamın bir parçası haline geldiği, iş çevresinin çoğu zaman karmaşık ve belirsiz olarak karakterize edildiği bir piyasa ortamında firmaların rekabet avantajı yaratabilmeleri ve bu avantajı sürdürülebilir kılabilmeleri hatta yaşamlarını sürdürebilmeleri proaktif davranmalarına, rekabetçi bir agresiflik sergilemelerine, risk almalarına ve ürün, pazar ve teknoloji açısından yenilikçi olmalarına bağlıdır. Bu doğrultuda hammadde, ürün, hizmet, süreç, pazar, endüstri veya bunların birleşimleri açısından yeni fikirlerin ortaya çıkarılması ve uygulanması nedeniyle değer yaratma ile sonuçlanacak olan ?iç girişimciliğin? tanımlanması, iç girişimciliği etkileyen unsurların ortaya konulması ve ölçülmesi büyük önem arz etmektedir.Geniş bir yazın taramasını kapsayan bu çalışmanın temel amacı, teorik olarak iç girişimcilik kavramını açıklamak, iç girişimciliğin boyutları ve bir örgütte yarattığı faydalar ile iç girişimciliği etkileyen örgütsel faktörler hakkında bilgi vermektir. Ayrıca yazılım sektörü ve sektör içerisindeki mevcut girişim ve iç girişim faaliyetlerini irdelemek maksadıyla İstanbul ili başta olmak üzere Kocaeli, Denizli, Ankara ve Adana illerindeki TGB'lerde (Teknoloji Geliştirme Bölgesi) bulunan ve yazılım sektöründe faaliyet gösteren araştırma kapsamındaki firmalarda iç girişimciliğe verilen önem düzeyini iç girişimcilik boyutları itibariyle belirlemek ve bu firmalarda iç girişimciliğin karşılaştığı engeller ile ilgili algılamaları ortaya koymak amaçlanmıştır.
dc.description.abstractIn enviroments where the competition in both the localized and global markets has increased with each passsing day, the information and communication technology that has become part of daily living, the business circle was mostly characterized by complicated and determined, Organizations have to take action proactively, to exhibit competitive aggressiveness, to take a risk and to be innovative in terms of product, market and technology in order to create a competitive edge, to maintain a competitive advantage and even to survive. In this direction, Definition of ?Intrapreneurship? that will eventuate in creation of value, display and measurement of the factors that affect Intrapreneurship are critically important by reason of elicitation and application of new ideas in terms of raw?material, product, service, process, industry or these all combinations.In light of the afore mentioned datas, The main purpose of this study covering a wide range of literature is to theoretically elucidate the concept of Intrapreneurship, and to get acquainted with dimensions of Intrapreneurship together with its benefits to organization with organizational factors that affect Intrapreneurship. Also, It is aimed to determine the level of significance to Intrapreneurship from the point of view of dimensions of Intrapreneurship and to bring into sharp relief perceptions relevant to organizational factors that affect Intrapreneurship in these organizations in operating organizations in the software sector within the scope of the research in Technology Development Zones situated in particular to İstanbul, Kocaeli, Denizli, Ankara and Adana provinces with the purpose of researching software sector and existing entrepreneurial and intrapreneurial activities thoroughly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGirişimcilik ve iç girişimciliğin önündeki engeller: Yazılım sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeEntrepreneurship and obstacles to intrapreneurship: An application in software sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSoftware sector
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmOrganizational entrepreneurship
dc.identifier.yokid385364
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid265769
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess