Show simple item record

dc.contributor.advisorGerni, Cevat
dc.contributor.authorDinç Aydemir, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-07T12:34:53Z
dc.date.available2021-05-07T12:34:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621743
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ihracatın finansmanında önemli rol üstlenen Türk Eximbank'ın ihracatçı firmalar tarafından algılanan hizmet kalitesinin, ihracatçı firmaların beklentileri ile algıları arasındaki farkın bulunması suretiyle ölçülmesidir. Ayrıca, ihracatçı firmalar tarafından algılanan hizmet ile beklenen hizmet arasındaki farkın, firmanın ve ankete katılan firma çalışanlarının belli özellikleri ve bazı ifadelere katılımları itibariyle değişiklik gösterip göstermediği araştırılmak istenmektedir.Araştırmada örneklem olarak 127 ihracatçı firmadan anket yoluyla toplanan veri seti kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek üzere, sırasıyla keşifsel faktör analizi, fark analizi, farkların anlamlılığının bulunması için eşleştirilmiş örneklem ve bağımsız örneklem t testleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkileri göstermek amacıyla korelasyon testleri uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, ihracatçı firmaların algıları ve beklentileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bulunan farklar olduğu görülmüştür. Bunun da ötesinde, bu farkın bazı firma ve firma adına ankete cevap veren firma çalışanlarının özelliklerine ve bu çalışanların belli ifadelere katılıp katılmamalarına göre farklılaştığı ortaya çıkmıştır.Son olarak, araştırma bulguları tartışılmış ve gerek yöneticilere gerekse araştırmacılara önerilerde bulunulmuş ve araştırmanın kısıtlarından bahsedilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to measure exporting firms? perceived service quality of Turk Eximbank, which has a crucial role on export financing, through finding the discrepancy between exporting firms? expectations and perceptions. Also, the study aims to find out whether the discrepancy between perceived service and expected service by exporting firms varies according to some specific features of firms and employees participated in the survey and according to their agreeing on some statements.The data set from 127 exporting firms gained via a survey have been used as the sample in this research. Exploratory factor analysis, gap analysis, paired-sample and independence sample t tests to find the significance of the differences, and correlation tests to show relationships between several variables have been respectively employed for testing hypothesis under study.As a result of this study, it is found that there is a statistically significant discrepancy between the perceptions and the expectations of exporting firms. What?s more, it is found out that this difference varies across some characteristics of firms and employees participated in the survey on behalf of the firms and across whether this participants have shared some statements or not.Lastly, the research findings are discussed. Also, some suggestions are made for managers and researchers, and the limitations in this research are mentioned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDış ticaretin finansmanında kurumsal aktör olarak Türk Eximbank`ın hizmet kalitesinin ihracatçı firmalar tarafından algılanması
dc.title.alternativeThe exporting firms' service quality perception of Türk Eximbank as a corporate agent in foreign trade financing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmEximbank
dc.subject.ytmExport financing
dc.subject.ytmForeign trade policies
dc.subject.ytmFinancing
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmExporting firms
dc.identifier.yokid390910
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid280807
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess