Aile şirketlerinde stratejik yönelim düzeylerinin tespiti ve firma performansı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu doktora tezinde Türkiye'deki aile şirketlerinde kullanılan stratejik yönelimlerinin, firmaların performanslarını ne ölçüde etkileyeceğinin araştırılması hedef alınmıştır. Özellikle küçük ve orta ölçekli aile şirketleri, gerek dünyada, gerekse Türkiye'de sosyal ve ekonomik önemli bir yere sahiptir. Aile şirketleri konusundaki çalışmalar sürekli artmakla birlikte halen literatürde çok fazla geniş kapsamlı araştırma bulunmamaktadır. Bu bilgiyi de değerlendirerek, Türkiye'deki aile şirketleri üzerinde yapılacak detaylı bir çalışmanın bilim dünyasına getireceği yararlar tartışılmaz olacağı düşünülerek, son derece titiz bir şekilde yeni bir araştırma modeli geliştirilmiştir. Modelin orijinal yapısı itibariyle aile şirketleri üzerinde 117 soru içeren kapsamlı bir anket araştırması yapılmıştır. Aile şirketlerinin İşletme literatüründeki türünü belirlemek, daha sonra da bu şirketlerde hangi tür yönelimlerin kullanıldığını araştırma aşaması ile devam etmektedir. Tüm değişkenler için yazında en geçerli olan ölçekler alınmış ve araştırma anketine dâhil edilmiştir.Araştırma maksadıyla hazırlanan anketler tüm Türkiye'de faaliyet gösteren küçük, orta ve büyük ölçekli aile işletmelerinde orta ve üst düzey yöneticilere, şirket kurucularına ve tepe yönetime uygulanmıştır. Yapılan analiz çalışmasıyla, stratejik yönelimlerin firma performansı üzerindeki rolü belirlenmeye çalışılmıştır. 6 farklı yönelimin firmaların nitel ve nicel performansı üzerindeki etkisi ve bunların birbirleri ile olan ilişkileri istatistiksel olarak ortaya konulmuştur. Ortaya çıkan bulgular ışığında araştırmanın sonuçları tartışılmış, hem yöneticiler ve hem de akademisyenler için öneriler sunulmuştur. The aim of this dissertation is to investigate the effects of strategic orientations which is used in Turkish family firms on firm performance. Especially small and medium-sized businesses, both in the world and Turkey have an important place in social and economic life. Some studies on family businesses have increased constantly in the literature is still a lot of research has far-reaching. With evaluating this information, a detailed study was conducted on family businesses in Turkey, will bring benefits to the world of science will be discussed in mind; a new research model is developed very carefully. According the original structure of the model, a questionnaire survey was very comprehensive with over 117 questions about family companies. It is determined the type of Family companies in the literature, then these companies continue to stage what type of research orientations are used. The scales were most valid for all variables in the literature and added into the research survey.Prepared in order to study all the polls in Turkey for small, medium and large-scale mid-and upper-level managers in companies, the company founders and top management were applied. In the analysis stage, it is tried to determine the role of strategic orientations on firm performance. Qualitative and quantitative impact on the performance of six different orientations of the family-owned firms and their relationships with each other, which were determined statistically are presented. By the assistance of found symptoms, the result of research is discussed and many suggestions are presented for both managers and academicians.
Collections